۰ نفر

بهترین بیمه مسافرتی داخلی و خارجی چیست؟

۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۲۶
کد خبر: 339138
بهترین بیمه مسافرتی داخلی و خارجی چیست؟

خرید بیمه مسافرتی برای بعضی سفرهای خارجی الزامی است. اما علاوه بر الزام خرید آن، پوشش‌هایی که در این بیمه‌نامه ارائه می‌شود از اهمیت خاصی برخوردار است.

 هزینه‌های پزشکی بالا در صورت بروز حادثه، نیاز به مشاوره‌ی حقوقی در صورت عدم آشنایی با قوانین کشور مقصد، سرقت یا گم شدن مدارک و مشکلات دیگر حاکی از لزوم خرید بیمه مسافرتی برای سفرهای خارجی است. حتی اگر خرید آن برای مسافرت به خارج از کشور اجباری نباشد.

اگر قصد دارید به کشور خارجی سفر کنید و یا جزو افرادی هستید که مسافرت کردن، جزو برنامه‌های ثابت و سالانه شماست، خواندن این مطلب برای آشنایی با پوشش‌های بیمه‌ای، شرکت‌های ارائه کننده و بهترین و ارزان‌ترین بیمه مسافرتی، پیشنهاد می‌شود.

بیمه مسافرتی چیست؟

در توضیح بیمه مسافرتی چیست، بیمه مسافرتی یکی از انواع بیمه‌های اشخاص است. این بیمه اصلی‌ترین خطراتی که ممکن است افراد را در سفر با مشکل مواجه کند، تحت پوشش قرار می‌دهد. البته این پوشش‌ها در تمام شرکت‌ها یکسان نیست و تعهدات هر شرکت ممکن است متفاوت باشد. پوشش‌های بیمه مسافرتی شامل موارد زیر است:

  • ارائه‌ی مشاوره، پرداخت هزینه و پیگیری مسائل حقوقی در صورت بروز مشکل قانونی در کشور مقصد
  • هزینه‌های پزشکی، هزینه‌های فوری دندان‌پزشکی، هزینه‌ی بستری در بیمارستان و هزینه‌ی ارسال دارو برای ‌بیمه‌گذار
  • بازگرداندن اعضای خانواده بیمه‌گذار به کشور مقصد در صورت فوت یا بستری شدن او، بازگرداندن جسد بیمه‌گذار به کشور در صورت فوت او، و بازگرداندن ‌بیمه‌گذار به کشورش در صورت بروز حادثه یا بیماری
  • پرداخت هزینه‌های ناشی از تاخیر در تحویل چمدان‌ها، هزینه‌های لازم در صورت سرقت و یا گم شدن مدارک شناسایی ‌بیمه‌گذار

بیمه مسافرتی داخلی

بیمه مسافرتی تنها سفرهای خارجی را تحت پوشش قرار می‌دهد. اما اگر می‌خواهید برای سفرهای داخلی پوشش بیمه‌ای تهیه کنید، می‌توانید از بیمه حوادث انفرادی یا گروهی استفاده کنید. بیمه حوادث در صورت فوت، نقص عضو و از کارافتادگی، خسارت معینی را برای جبران هزینه‌های درمانی و پزشکی، پرداخت می‌کند.

­­­­­­­­ همچنین اگر با تورهای مسافرتی سفر می‌کنید، خوب است بدانید اکثر لیدرها بیمه مسئولیت تورهای مسافرتی را خریداری می‌کنند. بیمه مسئولیت تورهای مسافرتی خسارتی را که در اثر اشتباه، قصور و یا غفلت مسئول تور، به مسافران وارد می‌شود، جبران خواهد کرد. چنانچه خسارتی که به مسافر وارد می‌شود ناشی از قصور یا اشتباه مسئول تور نباشد، این بیمه هزینه‌ها را پرداخت نمی‌کند. در نتیجه لازم است در کنار این بیمه، بیمه حوادث انفرادی یا گروهی نیز تهیه گردد.

بیمه مسافرتی خارجی

همان طور که در مطلب قبل بیان شد، بیمه مسافرتی تنها سفرهای خارجی را تحت پوشش قرار می‌دهد. اصلی‌ترین پوشش‌های بیمه مسافرتی خارجی، در بخش تعریف، توضیح داده شد. البته بعضی از خطرات در بیمه مسافرتی تحت پوشش قرار نمی‌گیرد. حوادث ناشی از هرگونه ورزش و تفریحی که عرفا خطرناک محسوب می‌شوند، بیماری، مرگ، یا جراحات ناشی از خودکشی و دیگر موارد مندرج در بیمه‌نامه، از استثنائات بیمه مسافرتی خارجی می‌باشد. همچنین اکثر شرکت‌ها برای سفرهایی که مدت زمان آن‌ها بیش از 92 روز باشد، بیمه مسافرتی ارائه نمی‌کنند.

بیمه مسافرتی با شروع سفر در محدوده جغرافیایی مشخص شده، آغاز می‌شود و تا تاریخی که در بیمه‌نامه درج شده، اعتبار دارد.

شاید برای شما سوال باشد که شرکت‌ها چطور خدمات بیمه‌ای را در خارج از کشور به بیمه‌گذاران ارائه می‌کنند. از آنجایی که شرکت‌های بیمه در خارج از کشور، شعبه یا نمایندگی ندارند، برای ارائه‌ی خدمات به مسافران  با شرکت‌های کمک رسان خارجی همکاری می‌کنند.

بیمه مسافرتی ازکی

بیمه مسافرتی ایران

بیمه مسافرتی ایران، پوشش‌هایی مثل هزینه درمان و دندان‌پزشکی، هزینه ارسال دارو، بازگرداندن بیمه‌گذار و خانواده‌ی او در شرایط اضطراری، جبران خسارات ناشی از تاخیر در حرکت و تحویل چمدان‌ها و کمک رسانی در مسائل حقوقی را ارائه می‌کند. سقف هزینه‌های پزشکی بیمه در مسافرتی ایران 50000 یورو می‌باشد.

بازگرداندن کودک بی سرپرست و عملیات جست و جو و نجات برای یافتن بیمه‌گذار، از پوشش‌هایی هستند که تنها چند شرکت خاص از جمله بیمه ایران آن‌ها را ارائه می‌کنند.

بیمه ایران برای ارائه خدمات بیمه مسافرتی با شرکت کمک رسان اواسان (Evasan) همکاری می‌کند.

بیمه مسافرتی ملت

در بیمه مسافرتی ملت اکثر پوشش‌ها ارائه می‌شود. از جمله مهم‌ترین آن جبران هزینه‌های ناشی از مفقود و یا سرقت بار، اسناد و مدارک، بازگشت اضطراری مسافران، سفر ضروری اعضای خانواده، حواله‌ی وجه نقد، حواله‌ی وجه ضمانت و ارسال اطلاعات ضروری می‌باشد.

فرانشیز بیمه مسافرتی در این شرکت 25 یورو و محدودیت سنی 85 سال است.

لازم به ذکر است بیمه ملت خدمات بیمه مسافرتی خود را از طریق شرکت کمک رسان رمد (Remed) ارائه می‌کند.

 بیمه مسافرتی دی

پرداخت هزینه‌های پزشکی و فوریت‌های دندان‌پزشکی، بازگرداندن بیمه‌شده متوفی و اعضای خانواده‌ی او، کمک ‌رسانی حقوقی، عیادت ضروری از ایران و مخارج اقامت، بازگرداندن کودکان بی‌سرپرست، ارسال دارو، گم شدن چمدان‌ها و یا تاخیر در دریافت آن‌ها از مهم‌ترین خدمات بیمه مسافرتی دی است.

  sosدر حال حاضر شرکت بیمه دی برای ارائه‌ی خدمات مسافرتی به بیمه‌گذاران با شرکت کمک رسان همکاری می‌کند.

بیمه مسافرتی SOS

sos نوعی شرکت کمک رسان است که برای ارائه خدمات بیمه مسافرتی با شرکت‌هایی مثل پاسارگاد، ملت، دانا و آسماری همکاری می‌کند.

همان طور که اشاره شد پوشش‌های بیمه مسافرتی در شرکت‌های مختلف، متفاوت است. با توجه به این که شرکت های متعددی برای ارائه بیمه مسافرتی با sos قرارداد دارند، پوشش مشخصی را نمی‌توان برای این شرکت درنظر گرفت. با وجود این هزینه‌های فوری دندان‌پزشکی، انتقال جسد بیمه‌گذار در صورت فوت، انتقال بیمه‌گذار در صورت بیماری یا حادثه، حواله وجه الضمان و وجه نقد پوشش‌های مشترک بین شرکت‌ها هستند که sos  آن را ارائه می‌کند.

بهترین بیمه مسافرتی

علاوه بر قیمت، خدمات شرکت‌های کمک رسان و پوشش‌های بیمه‌ای در انتخاب بهترین بیمه مسافرتی موثر است. از آنجایی که اکثر شرکت‌ها تمام پوشش‌ها را ارائه نمی‌کنند، خرید بیمه مسافرتی از شرکتی که کامل‌ترین پوشش را برای بیمه‌گذاران لحاظ می‌کند می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

داشتن اپراتور فارسی زبان، نحوه پرداخت خسارت در هنگام بروز حادثه و اعتبار شرکت در سفارت خانه ها، معیارهای انتخاب بهترین شرکت کمک رسان است.

بعضی از شرکت‌های کمک رسان خسارت را به سازمانه مربوطه (بیمارستان، فرودگاه و ...) پرداخت می‌کنند. بعضی هزینه را در محل وقوع خسارت به حساب بیمه‌گذار واریز می‌کنند و بعضی هم امکان پرداخت خسارت در محل را ندارند. بیمه‌گذار باید ابتدا هزینه ها را پرداخت کند و بعد از بازگشت به ایران با ارائه صورت حساب، خسارت را از شرکت بیمه دریافت کند.

 لازم به ذکر است تنها بعضی از شرکت‌های کمک ‌رسان هنگام اعطای ویزا اعتبار دارند. در نتیجه برای سفر به کشورهایی که خرید بیمه مسافرتی را الزامی می‌دانند، انتخاب شرکت کمک رسان معتبر، اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.

بیمه مسافرتی ازکی

بیمه مسافرتی ارزان

برای خرید بیمه مسافرتی ارزان ابتدا باید بدانیم چه عواملی بر تعیین قیمت تاثیرگذار است. کشور مقصد، مدت سفر و اعتبار بیمه‌نامه، سن بیمه‌گذار، سقف تعهدات شرکت بیمه و پوشش‌هایی که برای بیمه‌ مسافرتی ارائه می‌کند در مبلغی که به‌عنوان حق‌بیمه پرداخت می‌کنید موثر است.

به طور مثال هر چه سن بیمه‌گذار کمتر باشد باید حق‌بیمه پایین‌تری را پرداخت کند. و یا هر چه پوشش بیمه‌ای و سقف تعهدات شرکت کمتر باشد حق‌بیمه ارزان‌تری باید پرداخت شود.

بر اساس آنچه در بالا توضیح داده شد، کیفیت شرکت‌های کمک رسان خارجی در ارائه‌ی بیمه مسافرتی با یکدیگر متفاوت است. همچنین شرکت‌های بیمه ای پوشش‌های یکسانی را ارائه نمی‌کنند.  به همین علت نمی‌توان اظار نظر کرد که ارزان‌ترین بیمه مسافرتی همیشه بهترین آن است.

برای خرید بیمه مسافرتی ارزان با در نظر گرفتن مناسب‌ترین پوشش، تنها با چند کلیک در سایت ازکی می‌توانید بهترین آن را انتخاب کنید.

بهترین بیمه مسافرتی را ازکی بگیریم؟

با توجه به تنوع شرکت‌های مختلف در فروش بیمه مسافرتی و تفاوت کیفیت شرکت‌های کمک رسان، برای  انتخاب بهترین بیمه مسافرتی می‌توانید به azki.com مراجعه کنید. همچنین به منظور خرید پوشش‌های بیمه‌ای مناسب با قیمت ارزان و مقایسه قیمت در شرکت‌های مختلف می‌توانید علاوه بر مراجعه به سایت ازکی با مشاوران بیمه‌ای ما تماس بگیرید.