۰ نفر

پردرآمدترین شرکت‌های بیمه جهان در سال ۲۰۱۸

۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۲۰:۴۳
کد خبر: 321716
پردرآمدترین شرکت‌های بیمه جهان در سال ۲۰۱۸

درحال‌حاضر چندین شرکت‌ بزرگ بیمه‌ای در سطح بین‌المللی، در حال فعالیت هستند که از لحاظ درآمد و سود در سطح بالایی قرار دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گسترش نیوز، صنعت بیمه اکنون بسیار گسترده‌تر و رقابتی‌تر از قبل شده و انواع شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف به ارائه خدمات به مشتریان می‌پردازند. در ادامه این نوشتار قصد داریم به معرفی 5 شرکت برتر بیمه در سال ۲۰۱۸ از لحاظ سود و درآمد بپردازیم.

رتبه ۱: شرکت Berkshire Hathaway

درآمد: ۲۳۵.۲ میلیارد دلار

سود: ۳۹.۷ میلیارد دلار

برکشایر هاتاوی، شرکت هلدینگ و خوشه‌ای امریکایی و چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر اوماها، نبراسکا قرار دارد. فعالیت اصلی این شرکت در زمینه ارائه انواع خدمات بیمه مانند بیمه اموال و بیمه سلامت، بیمه اتکایی و بسیاری از بیمه‌های نامتعارف است اما درصدی از درآمدهای برکشایر هاتاوی از طریق مبادلات سهام اختصاصی، مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و صندوق‌های پوشش ریسک، سفته‌بازی، مدیریت سرمایه‌گذاری، مدیریت دارایی و مدیریت ثروت تامین می‌شود. ریشه‌های تاسیس برکشایر هاتاوی به سال ۱۹۵۵ و ادغام شرکت‌های برکشایر و هاتاوی بازمی‌گردد. برکشایر در طول فعالیت به‌عنوان یک شرکت مادرتخصصی، در کسب‌وکارها و شرکت‌های گوناگونی سرمایه‌گذاری نموده است. این شرکت‌ها به صنایع مختلفی مثل مواد غذایی، لوازم‌خانگی، صنایع نفت و گاز، انتشار روزنامه، طراحی و توزیع پوشاک، تولید برق و تجهیزات الکتریکی، اشتغال دارند.

رتبه ۲: شرکت AXA

درآمد: ۱۴۹.۹ میلیارد دلار

سود: ۶.۷ میلیارد دلار

آکسا، شرکت بیمه فرانسوی است که انواع خدمات بیمه را در سراسر جهان ارائه می‌دهد. دفتر مرکزی بیمه آکسا در شهر پاریس قرار دارد. آکسا در واقع یک شرکت خوشه‌ای است. بسته به نوع قوانین و مقررات کشورها، نوع خدمات و حوزه فعالیت‌های این شرکت نیز تغییر کرده و طیف وسیعی از خدمات مالی را در بخش‌های مختلف، ارائه می‌نماید. ریشه تاسیس این شرکت به سال ۱۸۱۷ و تشکیل شرکت بیمه آتش‌سوزی پاریس بازمی‌گردد اما فرم کنونی شرکت آکسا در سال ۱۹۸۵ با ادغام چندین شرکت بیمه فرانسوی، توسط کلود بیبیه راه‌اندازی شد. شرکت آکسا، از شرکت‌های تابعه و زیرمجموعه زیادی تشکیل شده است که در تعامل با یکدیگر عموما به ارائه بیمه عمر و بیمه سلامت اشتغال داشته و علاوه بر این مدیریت سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف را نیز انجام می‌دهند. این گروه عمدتا در اروپای غربی، امریکای شمالی، آسیا، اقیانوسیه و خاورمیانه، فعالیت می‌کند.

رتبه ۳: شرکت Ping AN Insurance

درآمد: ۱۴۱.۶ میلیارد دلار

سود: ۳۱.۹ میلیارد دلار

پینگ‌ان، شرکت هلدینگ خدمات مالی چینی است که در زمینه ارائه انواع خدمات بیمه، بیمه عمر و مدیریت دارایی فعالیت می‌کند. شرکت پینگان در سال ۱۹۸۸ راه‌اندازی شد و درحال‌حاضر با مجموع دارایی‌هایی بالغ‌بر ۴۶۰ میلیارد دلار به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت بیمه در چین شناخته می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در شهر مرکز تجارت جهانی پینگ ان، شنژن، گوانگ‌دونگ قرار دارد و سهام آن در بازار بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ و بورس شانگهای معامله می‌شود. بانک‌های اچ‌اس‌بی‌سی، گلدمن ساکس، مورگان استنلی و گروه چاروئن پوکفاند سهام‌داران اصلی این شرکت به شمار می‌آیند.

رتبه ۴: شرکت Allianz Insurance

درآمد: ۱۲۲.۵ میلیارد دلار

سود: ۷.۷ میلیارد دلار

آلیانز شرکت چندملیتی خدمات مالی است که دفتر مرکزی آن، در شهر مونیخ، آلمان قرار دارد. این شرکت، فعالیت‌های اقتصادی فراوانی دارد اما تمرکز اصلی آن، بر ارائه خدمات بیمه است. فعالیت‌های اقتصادی آلیانز به ۵ بخش تقسیم می‌شود که هر بخش تحت یک شرکت تابعه و با مدیریت مستقل، اداره می‌شود. شاخه‌ای از این شرکت که شرکت سرمایه‌گذاری جهانی آلیانز نام دارد با سرمایه در گردشی معادل ۱٫۱۳۱ میلیارد یورو، به‌عنوان یکی از ۵ شرکت بزرگ در حوزه مدیریت سرمایه‌گذاری در جهان شناخته می‌شود. از شرکت‌های تابعه آلیانز می‌توان به آلیانز لایف، پیمکو، آلیانز فرانسه، فایرمنز فاند و درسدنر بانک اشاره نمود.

رتبه ۵: شرکت  Japan Post Holdings

سود: ۳.۸۴ میلیارد دلار

بزرگ‌ترین شرکت دولتی ژاپن است. این شرکت ۴ بخش اصلی دارد: سرویس پست ژاپن (برای تحویل پست الکترونیکی)، شبکه پست ژاپن (اداره پست)، پست‌بانک ژاپن (انجام تعاملات بانکی)، و بیمه عمر ژاپن (بیمه عمر). این شرکت در سال ۲۰۱۵ عمومی شد و سود خود را از آوریل تا دسامبر ۲۰۱۵ حدود ۳.۸۴ میلیارد دلار گزارش کرد. این گروه بزرگ‌ترین شرکت بیمه در ژاپن است. بخش بیمه از شبکه گسترده پستی کشور و دفاتر فروش برای دسترسی و ارائه خدمات به مشتریان استفاده می‌کند. این شرکت در ۷۶ شهر کشور، عمده‌فروشی دارد. از طریق این واحدها، محصولات و خدمات به‌طور مستقیم و به‌طور عمده به بازارهای شرکت‌های بزرگ و کارگاه‌ها به فروش می‌رسد.


چابک آنلاین » اخبار بیمه کشور - چهار راه اطلاع رسانی بانک و بیمه در ایران » آخرین تحلیل ها و اخبار از صنعت بیمه و بانک در کشور