۰ نفر

معاون علمی و فناوری رییس جمهور:

تراکنش بیش از ١٣٠میلیاردى فین تک‌ها در سال گذشته/ افزایش فعالیت شرکت‌های استارت‌آپ در صنعت بیمه

۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۵۰
کد خبر: 312567
تراکنش بیش از ١٣٠میلیاردى فین تک‌ها در سال گذشته/ افزایش فعالیت شرکت‌های استارت‌آپ در صنعت بیمه

معاون علمى و فناورى رییس جمهور از تراکنش بیش از 130میلیارد تومانی فین تک ها در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، سورنا ستاری در آیین تبادل تفاهم‌نامه مشترک معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و بیمه مرکزی در راستای سیاست‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان اظهار کرد: خوشحالیم شرکت هاى بیمه علاقه‌مند به حضور در شرکت هاى استارتاپ هستند البته حضور شرکت‌هاى دانش بنیان نیازمند ایجاد زیرساخت هایى است که بیمه مرکزى بر اساس این تفاهم نامه باید آن ها را فراهم کند.

ستاری اضافه کرد: در یک سال گذشته شرکت‌های استارت‌آپ فعالیت خود در صنعت بیمه را افزایش دادند و خدماتی مانند دسترسی مردم به خدمات بیمه‌ای، کاهش هزینه‌ها و ... را ارائه کردند و امیدواریم با هماهنگی‌های صنعت بیمه و ایجاد بسترهای مناسب، افراد جوان در استارت‌آپ‌ها بدون هیچ مشکلی وارد حوزه صنعت بیمه شوند و مانند فین‌تک‌ها فعالیت خود را گسترش دهند؛ به طوری که در سال گذشته این فین‌تک‌ها نزدیک به 130 میلیارد تومان تراکنش داشته‌اند و این باعث علاقمندی بانک‌ها به سرمایه‌گذاری روی این شرکت‌ها شده است که می‌توانند خدمات ارزان ارائه دهند.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته شرکت هاى استارتاپ در صنعت بیمه فعال تر شده و نیازمند بستر سازى در صنعت بیمه هستند، این شرکت ها  بازیگران جدیدى هستند که خدمات نوین ارائه مى کنند، دسترسى مردم به خدمات بیمه اى را آسانتر و هزینه ها را کاهش مى دهند.

 معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان این که در حال حاضر 3600 شرکت داریم که نزدیک به 600 تا 700 شرکت به دلیل فعالیت‌های خود لغو صلاحیت شدند، گفت: سال گذشته نزدیک به 60 هزار میلیارد تومان فروش این شرکت‌ها بوده که نقش مهمی در تولید ناخالص داخلی کشور داشته‌اند.

او تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه بین معاونت علمی و فناوری و بیمه مرکزی هماهنگی‌های لازم برای ارائه سرویس‌های بیمه‌ای شرکت‌های استارت‌آپی انجام می‌شود و با توجه به سابقه درخشان آقای سلیمانی قطعا اتفاقات خوبی برای افراد شاغل در این حوزه خواهد افتاد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مورد حمایت دولت از فین‌تک‌ها گفت: ما در حوزه فین‌تک نمی‌گوییم که چه کاری را بکنید یا نکنید به طوری که اجرای ایده در بستر شتاب‌دهنده‌ها هستند که می‌توانند محیط مناسب را فراهم کنند و یکی از بحث‌های اصلی این است که در صنعت بیمه این شتاب‌دهنده‌ها را داشته باشیم. روش تزریق نوآوری در صنایع نیازمند این شتاب‌دهنده‌ها است که از ابعاد کوچک شروع شده و به تدریج بزرگ می‌شوند و در نهایت این نوآوری به صنعت تزریق می‌شود.

ستاری ادامه داد: در این راستا نقش دولت بیشتر حمایت معنوی مانند برطرف کردن موانع مقرراتی و قانونی است هر چند که در دولت جدید حمایت‌های مادی بر اساس فرمول‌های خاصی از شتاب‌دهنده صورت می‌گیرد بنابراین ما نباید در محیط کسب و کار آنها دخالت کنیم.

وی تصریح کرد: نگاه به فناوری بدون توجه به اقتصاد جامعه محیط کسب و کار و فرهنگ جامعه بی‌معنی است چون این موضوعات به هم پیوسته هستند و معاونت علمی و فناوری نیز سعی می‌کند تا از ظرفیت فرا وزارتخانه‌ای خود برای ایجاد هماهنگی در راستای تشکیل اقتصاد دانش بنیان انجام دهد.

بر اساس این گزارش در راستای سیاست‌های توسعه اقتصاد دانش بنیان اعم از توسعه بازار، بهبود کیفیت، افزایش رقابت پذیری و ارتقاء نظام استاندارد بیمه محصولات دانش بنیان و اجرای احکام مربوط در قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات و آیین‌نامه اجرایی آن به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای ورود آن ها به صنعت بیمه، تفاهم نامه‌ای بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بیمه مرکزی ایران منعقد شد.

تسهیل فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، نوآور و استارت آپ‌ها در صنعت بیمه، بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در جهت حل چالش‌های عمده صنعت بیمه و کاهش هزینه‌ها و ریسک شرکت‌های بیمه و  طراحی و عرضه پوشش‌های بیمه‌ای مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان از  اهداف این تفاهم نامه است.

مدت این تفاهم نامه از زمان امضا (13آبان 97) به مدت 2سال تعیین شده است.