۰ نفر

پورکیانی:

بیمه ایران روزانه ۲۸میلیارد تومان در کشور خسارت پرداخت می‎کند

۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۰۲
کد خبر: 257391
بیمه ایران روزانه ۲۸میلیارد تومان در کشور خسارت پرداخت می‎کند

محسن پورکیانی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به اینکه این شرکت با سابقه درخشان ۸۳ ساله در خدمت به مردم، روزانه در کشور ۲۸ میلیارد تومان خسارت پرداخت می کند، گفت: دولت در همه جای دنیا زمانی حادثه بروز می کند مسئول امداد و نجات است و مسئولیت سایر مسائل به شرکت های بیمه ای برمی گردد اما در کشور ما به دلیل اینکه فرهنگ بیمه رشد چندانی نکرده همه مسئولیت ها بر دوش دولت است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محسن پورکیانی صبح امروز شنبه ۱۹ اسفند در مراسم رونمایی از پوشش جدید بیمه زلزله که با حضور استاندار و نمایندگان مردم استان کرمان برگزار شد، افزود: دولت در ارائه خدمات و پرداخت نسبی خسارت در بخش حوادث تمام توان خود را می گذارد اما نمی تواند با سرعت خسارات را پوشش دهد و این امر موجب ایجاد نارضایتی در مردم می شود.

مدیرعامل بیمه ایران با تاکید بر اینکه در زلزله کرمانشاه افرادی که بیمه نامه داشتند کمتر چشمشان برای پرداخت خسارت به دست دولت بود و با پول خودشان به دنبال جبران خسارات بودند گفت: اگر بتوانیم فرهنگ بیمه را در کشور گسترش دهیم عزت مردم را حفظ کرده ایم.

پورکیانی با بیان اینکه تاکنون یک  بیمه آتش‌سوزی داشتیم که زلزله هم جز پوشش تبعی آن بود که به نظر رسید یک پوشش مستقل زلزله را هم داشته باشیم، تصریح کرد: طرح  بیمه زلزله طراحی و امروز برای نخستین مرتبه در استان کرمان اجرایی شد که امیدواریم مسئولان کمک کنند تا این طرح گسترش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه بیمه ایران با توجه به اینکه شرکت دولتی است به دنبال کسب سود نیست و بیشتر در صدد ایفای مسئولیت های اجتماعی است تصریح کرد: پیش بینی می شود در طرح پوشش بیمه ای زلزله با هر ۱۰ هزار تومان که هر خانوار در سال پرداخت می کند ۳۰ میلیون تومان خسارت دریافت کند.

پورکیانی گفت: امیدواریم نمایندگان و شعب  بیمه ایران در استان با کار تبلیغی و مراجعه حضوری بتوانند مردم را تشویق کنند تا پوشش بیمه ای زلزله را خریداری کنند.