۰ نفر

پرداخت ۱۴۵هزار میلیارد تومان خسارت در ۹ماهه سال جاری

انتقاد از عوارض کمرشکن شرکت‌های بیمه/ سود ۷۰۰میلیارد تومانی در مقابل عوارض ۱۰۵۰میلیاردی!

۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۱۴
کد خبر: 248467
انتقاد از عوارض کمرشکن شرکت‌های بیمه/ سود ۷۰۰میلیارد تومانی در مقابل عوارض ۱۰۵۰میلیاردی!

رئیس کل بیمه مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: ضریب نفوذ بیمه در پایان سال۹۵، ۲.۲درصد بود که با توجه به رشد ۲۰درصدی حق بیمه در پایان۹۶ نیز رشد ضریب نفوذ بیمه را خواهیم داشت.

اقتصاد آنلاین-سمانه برمخ‌شاد؛ عبدالناصر همتی، تصریح کرد: در مورد زلزله کرمانشاه حدود ۸۰میلیارد تومان خسارات پرداخت شده است، البته برآورد خسارات حدود ۱۷۰میلیاردتومان است که پرداخت خواهد شد.

وی گفت: در مورد خسارت سانچی ۳۰درصد ۳۲میلیون دلار که مربوط به بدنه است به عهده ایران است. از این میزان دو شرکت بیمه ایرانی، نزد بیمه مرکزی و شرکت‌های دیگر بیمه اتکایی کرده‌اند. ۷۰ درصد بیمه بدنه کشتی مربوط به شرکت نروژی است که برای پرداخت اعلام آمادگی کرده‌ است.

همتی افزود:‌ در مورد مالیات بر ارزش افزوده بیمه‌ها، امیدواریم بعد از بررسی لایحه بودجه در مجلس این موضوع بررسی شود.

وی با بیان اینکه در کمیسیون اقتصادی نسبت به حذف مالیات بر ارزش افزوده بیمه‌ها نظرات مثبت است گفت:‌ به رئیس‌جمهور هم اعلام کردم که در دنیا رویکرد به بیمه حمایتی است و امیدواریم که ارزش افزوده صنعت بیمه حذف شود.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت:‌ فعلا فقط بیمه درمان مالیات بر ارزش افزوده نمی‌دهد و سهم بیمه‌های عمر در پرتفوی صنعت بیمه از سال۹۱ تا کنون از ۷.۸درصد به ۱۳.۸درصد رسیده است.

همتی افزود:‌ ۲.۵میلیون نفر در سال۹۵ بیمه عمر خریدند و اکنون ۱۴میلیون و ۲۰۰هزار نفر بیمه عمر دارند.

 انتقاد از عوارض کمرشکن شرکت‌های بیمه/ سود ۷۰۰میلیارد تومانی صنعت بیمه در مقابل عوارض ۱۰۵۰میلیاردی!

عبدالناصر همتی، در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: تصویب آیین‌نامه بیمه شخص ثالث در مرحله نهایی است که تحول قابل توجهی را در بیمه شخص ثالث ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: مشتاقانه منتظریم نیروی انتظامی از ۲۶بهمن ماه سامانه سوانح رانندگی را در اختیار بیمه مرکزی قرار دهد تا کسانی که تخلف حادثه‌ساز دارند حق بیمه‌شان افزایش یابد.

همتی با بیان اینکه ، ممنوعیت سپرده‌گذاری شرکت‌های بیمه در بانک‌ها از مصوبه کمیسیون تلفیق مستثنی شد‌ه است افزود:  موضوع مدیریت ریسک را پیگیری می‌کنیم و به شرکت‌های بیمه اعلام کردیم که در بیمه شرکت‌ها نرخ بر اساس مدیریت ریسک اعلام شود.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: مجددا بحث اعطای جایزه به واحدهای صنعتی برتر از نظر ایمنی و پیشگیری حوادث را از سر می‌گیریم.

وی ادامه داد: صندوق بیمه حوادث طبیعی در مجلس در حال بررسی است که پس از تصویب، ایجاد خواهد شد. ایجاد این صندوق از اهمیت بالایی برخوردار است.

همتی افزود: در حوزه بیمه اتکایی مشکل نقل و انتقال پول داریم و مشکل دیگری با سایر کشورها وجود ندارد. بعد از برجام مشکلات موجود در این بخش حل شده، فقط بانک مرکزی باید مشکل نقل و انتقال پول را حل کند.

وی با بیان اینکه حجم عوارض شرکت‌های بیمه کمرشکن است گفت: مشخص است با این حجم عوارض شرکت‌ها زیان می‌دهند.

همتی گفت: سال گذشته میزان سود صنعت بیمه ۷۰۰میلیارد تومان بود در حالی که هزار و ۵۰میلیارد تومان عوارض از سوی صنعت بیمه پرداخت شد. در مجوز شرکت‌های بیمه‌ای که به بازار کمک نمی‌کنند و از مجوزشان برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند تجدیدنظر خواهیم کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی در پایان تصریح کرد: حق بیمه شرکت بیمه اتکایی باید سه الی ۴ برابر سرمایه‌اش باشد. شرکت بیمه باید کار بیمه‌گری کند، اگر بنا باشد فقط سودآوری داشته باشیم و بیمه نکنیم نمی‌شود.

همتی از آغاز به کار اداره کل نظارت بر بیمه های زندگی از امروز خبر داد و گفت: این اداره تمام ذخایر سرمایه‌گذاری و تعهدات را کنترل می‌کند و بدین ترتیب بازدهی‌هایی که از سوی شرکت‌های بیمه ارائه می‌شود بررسی خواهد شد و این بررسی به صورت سیستمی است و نه لزوما مبنی بر گزارشی که آنها ارائه می‌کنند

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر ضرورت نظارت جدی تر بر عملکرد شرکت های بیمه ، تصریح کرد: پیچ نظارت بر صنعت بیمه در قضیه بیمه های عمر سفت تر خواهد شد.