۰ نفر

یک فعال صنعت بیمه‌ای مطرح کرد؛

بیمه آتش‌سوزی پایین‌ترین ضریب نفوذ را دارد/ غفلت از ظرفیت فضای مجازی در گسترش خدمات بیمه‌ها

۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۲۳
کد خبر: 188761
بیمه آتش‌سوزی پایین‌ترین ضریب نفوذ را دارد/ غفلت از ظرفیت فضای مجازی در گسترش خدمات بیمه‌ها

یک فعال صنعت بیمه گفت: بیمه آتش سوزی دارای کمترین ضریب نفوذ در میان بیمه‌هاست و نیاز به شناسانده شدن دارد.

اقتصاد آنلاین - علی شریعت؛ محمدرضا محمودی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص لزوم فراگیرشدن بیمه آتش سوزی گفت: بیمه آتش سوزی هنوز اجباری نشده است و برای گسترش آن می بایست بر شناخت آن توسط مردم بیشتر تکیه شود. تا زمانی که ارزش این بیمه توسط مردم شناخته نشود، شرکت های بیمه ای نمی توانند در فروش آن توفیق چشم گیری داشته باشند و عملیات فروش آن سخت خواهد بود.

وی با بیان اینکه تلقی مردم از بیمه ها به عنوان یک کالای لوکس است، همین تلقی در خصوص بیمه آتش سوزی هم وجود دارد، تاکید کرد: برای افزایش ظریب نفوذ بیمه ای همانند بیمه آتش سوزی، حوادث پیش آمده در جامعه می تواند سهم به سزایی داشته باشد. که البته برای بالابردن سهم این تاثیر می توان از ظرفیت تبلیغاتی فضای مجازی که مردم با آن رابطه بهتری دارند استفاده کرد.

مدیر بیمه آتش سوزی بیمه معلم با اشاره به اینکه حوادثی همانند فروریختن ساختمان پلاسکو و دیگر بلایا همواره زندگی مردم را تهدید می کند، خاطرنشان کرد: با وجود تکرار این حوادث، خدمات بیمه ای در کل جامعه رشد نکرده است و بیمه مرکزی می بایست در این زمینه برنامه ریزی کند تا خدمات بیمه آتش سوزی که جنبه پیشگیرانه دارد، گسترده شود و رتبه خدمات این بیمه افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: شرکت های بیمه ای می توانند به موازات فروش بیمه نامه، در کاهش حوادث هم نقش آفرینی کنند. در این بخش شرکت ها می توانند نسبت به ایمنی های لازم ساختمان هایی که بیمه نامه خریداری می کنند، بررسی انجام دهند و حتی در واحدهای شغلی بزرگ زمینه آموزش را برای افراد شاغل انجام دهند.