۰ نفر

باج ۲.۳ میلیون دلاری از هکرها درآمریکا پس گرفته شد

۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۲
کد خبر: 534839

باج ۲.۳ میلیون دلاری از هکرها درآمریکا پس گرفته شد

ایالات متحده ۲.۳ میلیون دلار بیت کوین که به عنوان باج به تعدادی هکرپرداخت شده بود را توقیف کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، معاون دادستان وزارت دادگستری آمریکا گفت: محققان پس از هک ماه گذشته شرکت کلونیال پایپلاین (بزرگترین خط انتقال سوخت آمریکا) که منجر به کمبودگسترده بنزین در پمپ بنزین های سواحل شرقی آمریکا شد ، 63.7 بیت کوین را که حدود 2.3 میلیون دلار ارزش دارد را ازهکرها پس گرفت.

شرکت کولونیال پایپلاین پیشتر، برای رفع مشکل هک سامانه خود 63.7 بیت کوین یعنی حدود 2.3 میلیون دلار را به عنوان باج به هکر ها داده بود.

به گفته اف بی آی، این هک باعث اختلال چند روزه در سیستم پمپ بنزین های منطقه مورد اشاره و افزایش قیمت بنزین و کمبود سوخت شد.

وی گفت: وزارت دادگستری اکثریت مبلغ پرداخت شده را پیدا کرده و پس گرفته است.

گفته می شودکه اف بی آی یک کلید خصوصی برای باز کردن قفل کیف پول بیت کوین، برای این کار در اختیار داشته است.

 مشخص نیست که اف بی آی چگونه به این کلید دسترسی پیدا کرده است.

نهادهای آمریکایی تخصص خود را در ردیابی جریان پول دیجیتال افزایش داده اند

در حال حاضر،این فناوری به یک تهدید رو به رشد برای امنیت ملی ایالات متحده تبدیل شده و تأثیر منفی خود را بر روابط ایالات متحده با دیگر کشورها گذاشته است.

کاخ سفید هم به تازگی از مدیران شرکت ها خواست که اقدامات امنیتی را برای محافظت در برابر حملات هکر ها پس از نفوذهای دیگری که باعث اختلال در کار یک شرکت بزرگ بسته بندی گوشت شد،افزایش دهند.

 معاون مدیر اف بی آی،گفت: دادن پاسخ قاطع به مجرمان سایبری و ایجاد اختلال در اکوسیستمی که به آنها امکان فعالیت می دهد ، بهترین راه برای جلوگیری و دفاع در برابر حملات سایبری آینده است.

 در اسناد اعلامیه اف بی آی گفته شده که این اداره، بیت کوین ها را از طریق کیف پول های مختلف با استفاده از بلاکچین و دیگر ابزارها ردیابی کرده است.