۰ نفر

صنعت بیمه وارد صدور بیمه نامه الکترونیک نشده است

۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۰۸
کد خبر: 533052
صنعت بیمه وارد صدور بیمه نامه الکترونیک نشده است

رییس هیات مدیره شرکت بیمه آرمان، با بیان اینکه تفاوت بیمه الکترونیک با دیجیتال درآنالیز کردن دیتا و هوش مصنوعی است، گفت: گام قبلی بیمه دیجیتال ، بیمه الکترونیک است که صنعت بیمه هنوز به این بخش هم ورود نکرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "مجید قلی پور" ، گفت: وقتی درمورد دیجیتالی شدن صنعت بیمه صحبت می شود یعنی تحول دیجیتال و سخت ترین کاردرهرسازمانی متحول کردن آن است.

وی، با بیان اینکه درحال حاضر تمامی مدیران عامل و هیات مدیره های شرکت های بیمه ای تمایل به تحول دارند، افزود:  تا وقتی تعریف درستی از یک موضوع وجود نداشته باشد درآن موضوع موفق نخواهیم بود، آیا بیمه دیجیتال همان بیمه الکترونیک است؟ و بیمه الکترونیک چیست؟

قلی پور، اظهارکرد: اگر تمام فرآیندهای صدور بیمه نامه در بستر اینترنت انجام شود آن بیمه نامه، الکترونیک است و درایران در نظام بانکی به صورت واقعی به بانکداری الکترونیک رسیده ایم اما صنعت بیمه در فناوری از نظام بانکی ضعیف تر است.

وی با بیان اینکه هنوز بیمه نامه الکترونیک در صنعت بیمه وجود ندارد، گفت: فرآیند صدور بیمه نامه ای که در استارت اپ ها هم انجام می شود به صورت آفلاین است و گام قبلی بیمه دیجیتال ، بیمه الکترونیک است که صنعت بیمه هنوز وارد این بخش هم نشده است.

رییس هیات مدیره شرکت بیمه آرمان، تفاوت بیمه الکترونیک با دیجیتال را در آنالیز کردن دیتا و هوش مصنوعی عنوان کرد و افزود: اینکه شرکت بیمه ای  بتواند بر اساس داده هایی که از کاربردارد به وی پیشنهاد بیمه نامه بدهد یعنی در فرآیند دیجیتال قراردارد.

قلی پور، خاطرنشان کردکه در فرآیند دیجیتالی، شرکت بیمه ای فقط بیمه نامه صادر نمی کند بلکه روند رفتاری مشتری را بررسی می کند و براساس آن به وی بیمه نامه پیشنهاد می دهد به همین دلیل است که در همه جای دنیا  بیمه بانک به وجود آمد.

وی با اشاره به موضوع بیمه بانک، ادامه داد: براساس دیتاهای فرد در بانک به وی پیشنهاد بیمه نامه متناسب را می دهند و برعکس، یعنی در بیمه دیجیتال فرآیند شخصی سازی بیمه را خواهیم داشت.

رییس هیات مدیره شرکت بیمه آرمان، معتقد است که تحول دیجیتال یعنی فرصت دیروز، الزام امروز و عامل بقای فردا، یعنی امروز دیجیتالی شدن سازمان ها یک الزام است و اگر دیجیتالی نشوند محکوم به شکست هستند. 

قلی پور، تصریح کرد: امروز لحظه ای است که شرکت ها در صنعت بیمه با چالش نوآوری در دیجیتال شدن روبروشده اند و اگر به سمت دیجیتال شدن نروند حتی اگر شرکت بسیار موفقی هم باشند در هرصورت در آینده شکست خواهند خورد.

وی، با بیان اینکه تحول کارآسانی نیست، افزود: همه علاقه مند به  تحول هستند اما باید نقشه راه خود را پیدا کنند و اینجاست که مدیران اجرایی و استراتژیک شرکت نقش اساسی را ایفامی کنند.

رییس هیات مدیره شرکت بیمه آرمان، گفت: درشرکت های بیمه ای باید تیم هایی از دانشجویان ونیروهای جوان علاقه مند به صنعت بیمه گردآوری و آنها با تحقیق در صنعت بیمه دنیا در زمینه تحول دیجیتال، ایده یابی کنند و در شرکت ها پیاده شوند.