۰ نفر

خرابی قطعات اتومبیل تحت پوشش بیمه نامه بدنه اتومبیل نیست

۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۲۱
کد خبر: 511355
خرابی قطعات اتومبیل تحت پوشش بیمه نامه بدنه اتومبیل نیست

مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه کارآفرین، بابیان اینکه بیمه نامه‌ای که قطعات اتومبیل را به صورت جداگانه پوشش دهد وجود ندارد، افزود: خرابی قطعات اتومبیل تحت پوشش بیمه نامه بدنه اتومبیل نیست و فقط حادثه و سرقت، آن هم در قالب کلی برای یک ماشین کامل پوشش داده می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "اروج گروسی" درخصوص بیمه نامه ای که قطعات گران قیمت اتومبیل های لوکس یا ماشین های آفرود را به صورت مجزا پوشش دهد، در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: بیمه نامه ای که قطعات اتومبیل را به صورت جداگانه پوشش دهد وجود ندارد.

وی، افزود: یک بیمه نامه بدنه اتومبیل وجود دارد که در قالب کلی اتومبیل را بیمه می کند و در آن بیمه نامه سرقت و حادثه همانند آتش سوزی پوشش داده می شود.

مدیربیمه های اتومبیل شرکت بیمه کارآفرین، علت عدم وجود همچین بیمه نامه ای را نبود تقاضا مطرح کرد و گفت: تاکنون چنین تقاضایی نبوده و دلیل دیگر هم تعداد کم اینگونه موارد است که باعث شده حق بیمه بسیار بالا برود.

وی اذعان داشت که به دلیل اینکه تعداد اینگونه بیمه نامه ها کم است شرکت های بیمه ای باید حق بیمه ای را بگیرد که اگر برای یک نفر حادثه ای رخ داد حق بیمه جوابگوی خسارت باشد ودرآنصورت هم بیمه گذار حق بیمه بالا را  نمی پذیرد.

مدیر بیمه های اتومبیل شرکت بیمه کارآفرین با بیان اینکه، آمار دقیقی از اتومبیل های آفرود یا قطعات گران قیمت وجود ندارد، افزود: تعداد آنها کم و آماری هم وجود ندارد که شرکت های بیمه ای نامه نگاری های لازم را انجام دهند تا بتوانند این بیمه نامه را در تعداد بالا پوشش دهند.

گروسی اظهارکرد: همچین موضوعی تاکنون مطرح نشده و تعداد آن مشخص نیست و تعداد کم یا تکی برای شرکت های بیمه ای به صرفه نخواهد بود و اگر هم حق بیمه بالایی تعیین شود برای بیمه گذار به صرفه نیست.