۰ نفر

عملکرد صنعت بیمه درپوشش ریسک تجهیزات پزشکی ضعیف است

۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۲۳
کد خبر: 504463
عملکرد صنعت بیمه درپوشش ریسک تجهیزات پزشکی ضعیف است

نایب رییس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی، با بیان اینکه "بیمه عملکرد"، بیمه نامه‌ای است که می‌تواند کمک بسیاربزرگی به صنعت بازرگانی کند، گفت: صنعت بیمه باید به این حوزه ورود کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "رامین فلاح"، با بیان اینکه عملکرد صنعت بیمه در حوزه بیمه نامه هایی که عملیات کاری اتحادیه را پوشش دهد، ضعیف بوده  است،افزود: شرکت های بیمه ای ، بیمه نامه هایی همچون حمل کالایی که ممکن است در زمان ترخیص از گمرک آسیب ببیند یا آسیب دیدگی پرسنل درزمان نصب و راه اندازی دستگاهها را به سختی قبول  می کنند.

وی،اظهارکرد: عملکردهای مختلف به دلیل اینکه از لحاظ فنی و کاربردی متفاوت است برای شرکت های بیمه ای به دلیل نداشتن علم کافی در زمینه میزان اندازه گیری خسارت ها ،سخت وپرریسک است.

نایب رییس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی، معتقد است که اگر صنعت بیمه بتواند عملکرد مشتریان در رابطه با پرداخت ها را یعنی بیمه پرداختی را اجرایی کند باربزرگی را از دوش صنعت تجهیزات پزشکی برداشته است.

وی اذعان داشت که شرکت های بیمه ای در زمان پرداخت خسارت تلاش می کنند که خسارت کمتری بپردازند و وقتی حادثه ای اتفاق می افتد به روش های خود اندازه گیری کرده و خسارت را درحد قراردادی که فی مابین است پرداخت می کنند.

فلاح،میزان طلب صنف تجهیزات پزشکی از بیمارستان ها و مراکزی که خرید برای بیمارستانها  انجام می دهند را نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان برشمرد وگفت: قسمت عمده این طلب مربوط به دولت است زیرا 80 درصد کل فعالیت های بیمارستانها دولتی است.

وی، با بیان اینکه مشتریان اعضای اتحادیه، بسیاربدحساب هستند وقسمت عمده آن هم دولت است، ادامه داد: مشتریان پرداخت های خودرا به موقع انجام نداده و شرکت های این صنعت شرکت های کوچکی هستند که توان تحمل همچین تاخیری را ندارند.

در حال حاضر، حدود 2 هزار شرکت از وزارت بهداشت شناسنامه فعالیت گرفته اند ولی هزار شرکت فعال هستند که از این تعداد 400 شرکت عضو این اتحادیه هستند.

اعضای اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی ، بیشتر از بیمه نامه آتش سوزی که زلزله و سرقت را پوشش می دهد استفاده می کنند.