۰ نفر

عدم استفاده صنعت بیمه از فناوری‌های نوین منجر به محرومیت ذی‌نفعان می‌شود

۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۱۹
کد خبر: 502290
عدم استفاده صنعت بیمه از فناوری‌های نوین منجر به محرومیت ذی‌نفعان می‌شود

رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه حافظ با بیان اینکه، تحول دیجیتال را نمی‌توان با قانون و مقررات محدود کرد، گفت: ظرفیت‌های دیجیتال باید به خوبی شناسایی شده و از این ظرفیت‌ها و تحولات در تمامی عرصه‌های صنعت بیمه استفاده شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "محمود دودانگه"، گفت: تحولات سال های اخیربه ویژه تحولات در حوزه اقتصاد که صنعت بیمه هم دراین حوزه تعریف می شود عمدتا برپایه تحولات دیجیتال است.

وی خاطرنشان کرد که، بعضی از بخش ها ذاتا دیجیتالی بوده و منشا ایجاد تحول می شوند و بخش هایی همانند صنعت بیمه، بانکداری و پتروشیمی سنتی هستند.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه حافظ افزود: اگر صنعت بیمه از قابلیت های فناوریهای نوین که عمدتا مبتنی بر فناوریهای دیجیتال است استفاده نکرده و سواربرموج دیجیتال نشود هم خود وهم ذینفعان را محروم کرده و نمی توانند سرویس های خوبی را از این صنعت بگیرند.

دودانگه اذعان داشت: اگر صنعت بیمه بخواهد به آن رشدی که مدنظر قوانین بالادستی و سیاست های کلی در مورد صنعت است برسد چاره ای جز این ندارد که تحولات را بر فرآیند دیجیتالی شدن جهت دهد تا بتواند سهم بیشتری از اقتصاد کشور را به خود اختصاص دهد.

وی، تصریح کرد که، بیمه مرکزی باید محورو منشا این تحولات باشد وشرکت های بیمه ای هم فناوریها ی نوین و دانش دیجیتال را بپذیرند و محصولات، فرآیند ها و سرویس های مختلفی که ارائه می کنند کاملا دیجیتالی باشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه حافظ، گفت: اگر این اتفاق رخ دهد اتفاقی مثبت در صنعت بیمه خواهد بود که برای عموم مردم و فعالان اقتصادی می تواند مثبت باشد زیرا می توانند خدمات خوب و متمایز با کیفیت و ارزان بگیرند.

دودانگه ادامه داد: صنعت بیمه دراینصورت می تواند ادعا کند که توانسته مسئولیت خودرا که  پوشش ریسک های مختلف در بخش های مختلف برای افراد و اقلام است انجام داده است.

وی با تاکید بر این نکته که تحول دیجیتال را نمی توان با قانون و مقررات محدود کرد، گفت: ظرفیت های دیجیتال باید به خوبی شناسایی شده و از این ظرفیت ها و تحولات در تمامی عرصه های صنعت استفاده شود.