۰ نفر

صنعت برای توسعه فرهنگ بیمه نیازمند حمایت جدی دولت است

۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۰۹
کد خبر: 501064
صنعت برای توسعه فرهنگ بیمه نیازمند حمایت جدی دولت است

دبیرانجمن صنفی شرکت‌های نمایندگی شرکت بیمه آسیا، گفت: صنعت بیمه به تنهایی نمی‌تواند در زمینه توسعه فرهنگی بیمه کاری انجام دهد و برای اینکار نیاز به حضور پررنگ دولت که ابزارهای اطلاع رسانی قوی مانند صدا و سیما دارد، است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "غلامرضا فرجودی"، گفت: دولت باید پاسخگوی این امرباشد که چرا فرهنگ سازی درزمینه بیمه انجام نشده زیرا تمامی ابزارهای رسانه های اجتماعی با پوشش بالا همانند صدا و سیما و رادیو در دست دولت است.

وی با بیان اینکه این تبلیغات باید ازطریق متخصصینی که در حوزه بیمه توانمند هستند انجام شود، افزود: دولت با کمک بیمه مرکزی که متولی نظارت و تامین فرهنگ بیمه است می تواند روی این مسئله کارکند.

دبیرانجمن صنفی شرکتهای نمایندگی شرکت بیمه آسیا، خاطرنشان کرد که، شرکت های بیمه ای با توجه به ظرفیت هایی که دارند محدودیت های خاص خودرا دراین زمینه دارند وهرشرکتی به فراخوراستراتژی که برای فروش محصولات خود دارد فعالیت می کند.

به گفته فرجودی برخی از شرکت ها به صورت تبلیغات دیداری و شنیداری وبعضی دیگر براساس قاعده شبکه فروش، محصولات خودرا معرفی می کنند.

وی ادامه داد: عمده پرتفوی شرکت های بیمه ای مربوط به بیمه نامه های شرکت های بزرگ است که بیمه را برای پوشش ریسک های خود خریداری می کنند.

دبیرانجمن صنفی شرکتهای نمایندگی شرکت بیمه آسیا، گفت: شرکت های بیمه ای برای توسعه فرهنگ بیمه تلاش بسیاری انجام داده اند اما اینکار به تنهایی از عهده شرکت های بیمه ای بر نمی آید و دولت باید از طریق امکاناتی که دارد در این زمینه کارکند.

فرجودی اذعان داشت که، درحال حاضر برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت یا بلند مدت خاصی برای توسعه فرهنگی بیمه در صنعت بیمه وجود ندارد.

وی ادامه داد: گاهی کارهایی از طریق مدارس انجام می شد که شیوع ویروس کرونا تمامی برنامه ها را تحت الشعاع قرارداد.