۰ نفر

افت تولید درختان پسته تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد

۲۵ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۰۹
کد خبر: 498110
افت تولید درختان پسته تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد

رییس سابق اتحادیه پسته کرمان بیان کرد که در سال‌های اخیر مشکل سرمازدگی و گرمازدگی باغات پسته پررنگ‌تر شده و این مساله ضرورت پوشش بیمه باغات پسته را افزایش داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "شهرام مظهری"، گفت: مشکل سرمازدگی هر ساله در اوخر اسفند و اوایل فصل بهار باغات پسته را تهدید می کرد اما در سال های اخیر موضوع گرمازدگی و خشکسالی نیز باغات پسته را تهدید می کند.

وی، افزود:در سال‌های اخیر و پس از فراهم شدن پوشش بیمه باغات پسته از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی علاوه بر سرمازدگی مساله خشکسالی هم باغات پسته را تهدید می کند.

این باغدار پسته"، گفت: در سال های اخیر ریسک سرمازدگی و گرمازدگی برای باغات پسته افزایش پیدا کرده و همین موضوع باعث شده تا ضرروت بیمه محصولات کشاورزی خیلی بیشتر احساس شود و تمام باغداران پسته تمایل دارند که باغات خود را بیمه کنند تا متضرر نشوند.

مظهری، گفت: در حال حاضر علاوه بر سرمازدگی و گرمازدگی، وجود آفت های جدید باغات پسته را تهدید می کند چرا که سم های موجود کارآیی قدیم را ندارند.

وی، اذعان داشت که افت تولید درختان پسته یکی دیگر از مشکلات باغداران است که صندوق بیمه کشاورزی این ریسک را تحت پوشش بیمه قرار داده  و باغداران پسته از پوشش های بیمه ای این صندوق رضایت دارند.

به گفته مظهری، هرچند که پرداخت خسارت ها از سوی صندوق بیمه کشاورزی در چند قسط است اما برای باغداران که از همه طرف تحت فشار هستند مفید است.