۰ نفر

فروش بیمه‌نامه‌های عمر در استان اردبیل افزایش یافت

۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۸
کد خبر: 483428
فروش بیمه‌نامه‌های عمر در استان اردبیل افزایش یافت

رئیس شعبه شرکت بیمه کارآفرین در استان اردبیل، یکی ازچالش های صنعت بیمه را عدم شناخت کافی از ریسک های موجود وارائه نرخ های غیر فنی مطرح کرد که منجر به رقابت ناسالم بین شرکت های بیمه ای هم شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "حسین میکائیل وند"، گفت: رقابت یکی از ارکان هر اقتصادی بوده و به عنوان شرط بهینه تخصیص منابع دراقتصاد شناخته می شود،اما درخصوص صنعت بیمه دراستان ،رقابت به صورت پیچیده تری میان شعب شرکت های بیمه ای به وجودآمده،ازسویی دیگر شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که شرکت های بیمه ای باید جهت جذب مشتری تلاش بیشتری کنند.

وی،با اشاره به شرایط اقتصادی،همچون نرخ تورم و عدم توازن قدرت خرید نسبت به سطح درآمدی مردم افزود: از آنجایی که در ده سال اخیر،صنعت بیمه به یک باره رشدجدی را از حیث افزایش تعداد شرکت های بیمه ای تجربه کرده و  با توجه به محدودیت مشتریان، بیمه گران برای جذب وحفظ بیمه گذار در این شرایط، روی به روش هایی آورده اند که الزاما با توانگری آن ها رابطه مستقیمی ندارد.

رئیس شعبه شرکت بیمه کارآفرین در استان اردبیل، با بیان اینکه عدم رعایت اصول فنی در ارایه نرخ های بیمه ای می تواند منجر به بی اعتمادی بیمه گذاران و در نهایت کاهش سود آوری شود، ادامه داد:  رقابت در ارائه نرخ های غیر فنی  توسط شرکت های بیمه ای، باعث می شود تا فرایند نرخ گذاری و ارایه قیمت در صنعت بیمه با حساسیت بیشتری از طرف بیمه گذاران دنبال شود.

وی،تاکیدکرد که باتوجه به اهمیت بخش سلامت  و منابع درآمدی خانواده ها که از زوایای مختلفی در معرض  کاهش قرار دارد از اینرو توجه به بیمه های زندگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس شعبه شرکت بیمه کارآفرین در استان اردبیل خاطرنشان کرد که بزرگترین مشکل در راستای عقب ماندگی بیمه عمر، مورد مهمی به نام عدم آگاهی بیمه گذاران است که  فضای خالی آن به خوبی احساس می شود.

میکائیل وند افزود: توسعه شبکه فروش در زمینه فروش بیمه نامه های عمر باعث شده که در سالهای اخیر تمایل به این بیمه نامه در بیمه گذاران این استان افزایش یابد.