۰ نفر

بیماران خاص کمتر مورد حمایت شرکت‌های بیمه بازرگانی قرار می‌گیرند

۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۵۳
کد خبر: 482457

بیماران خاص کمتر مورد حمایت شرکت‌های بیمه بازرگانی قرار می‌گیرند

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران اظهار کرد که باتوجه به اینکه بیماری‌های خاص همچون هموفیلی برای سازمان‌های بیمه گر هزینه بر هستند، آنها تمایل چندانی به تحت پوشش قرار دادن این افراد ندارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "احمد قویدل" گفت: به طور معمول بیماران خاص از دو بیمه پایه، تامین اجتماعی و سلامت ایرانیان استفاده می کنند.

وی، با اشاره به 27 صندوق بیمه ای دیگر که در کشور فعال هستند، افزود:سازمان های بیمه گر درایران حرفه ای عمل نمی کنند  وبه دنبال بهینه سازی در درمان نبوده و به فکر پیشگیری از توسعه بیماری ها درآینده نیستند.

قویدل ادامه داد: تنها خدمات درمانی ارائه می دهند و برای افزایش قیمت یک دارو، بیماررا مجبور به رفت و آمدهای مکرر به سازمان می کنند.

وی،تصریح کرد که بیماران خاص کمتر مورد حمایت شرکت های بیمه بازرگانی قرار می گیرند، باتوجه به اینکه بیماریهای خاص برای سازمان های بیمه گر هزینه برهستند، آنها از تحت پوشش قرار دادن این افراد خودداری می کنند. 

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران، تعداد اعضای کانون را 12 هزار نفر عنوان کرد و گفت: داروهای بیماران هموفیلی مشمول صد در صد یارانه حمایتی دولت است که این یارانه به سازمان های بیمه گر پرداخت می شود.

قویدل، با بیان اینکه داروی بیماران هموفیلی سهمیه ای است، افزود: این بیماران پاکتی دارند که باید آن را تحویل دهند البته بهترین شکل کنترل دارو، جمع آوی پوکه دارو است که باتوجه به شیوع ویروس کرونا، بخشنامه جمع آوری پوکه در کشور اجرایی نشده است.