۰ نفر

تهیه چارچوب پاسخگویی به مناقصات بیمه‌ای به سندیکای بیمه‌گران محول شد

۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۰۸
کد خبر: 463837
تهیه چارچوب پاسخگویی به مناقصات بیمه‌ای به سندیکای بیمه‌گران محول شد

معاون فنی شرکت بیمه البرز بیان کرد:برخی از بیمه گذاران بزرگ صنعت بیمه که انضباط مالی ندارند ازعدم هماهنگی مابین شرکت‌های بیمه‌ای حداکثر استفاده را می کنندکه به واسطه آن مشکلاتی در صنعت بیمه ایجاد شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، احمد صفرزاده" افزود:به همین دلیل قرار بر این شدکه چارچوب پاسخگویی به مناقصات بیمه ای مشخص و اعلام شودکه این موضوع به سندیکای بیمه گران ایران محول شد.

وی،گفت:شرکت های بیمه ای می توانند در چارچوب آیین نامه 94 و مصوبه هیات مدیره نرخ و شرایط را براساس موازین فنی محاسبه کنند اما موضوع مورد بحث  این است که بیمه مرکزی چارچوب پاسخگویی به مناقصات بیمه ای را مشخص و اعلام کند که این موضوع به سندیکای بیمه گران ایران محول شد.

وی خاطر نشان کرد که نظرات شرکت های بیمه ای در این زمینه گرفته شده و قرار براین شده که سندیکا این طرح  را به صورت موضوعی الزام آور به شرکت های بیمه ای اعلام کند و چارچوب این طرح بیشتر ناظر به عدم پذیرش بیمه گذارانی است که شرایط پیشنهادی مغایر با آیین نامه های بیمه مرکزی و اصول متداول بیمه گری دارند.

معاون فنی شرکت بیمه البرز تاکید کرد: دلیل اصلی اینکار،سرو سامان دادن به وضعیت استعلام و پاسخگویی شرکت های بیمه ای است که برخی از بیمه گذاران نتوانند خلاف مقررات و آیین نامه های بیمه مرکزی امتیازاتی را از شرکت های بیمه ای بگیرند.

وی بابیان اینکه بیمه گذاران بزرگ در صنعت بیمه شناخته شده هستند، گفت: پیشنهاد کارگروه این بوده که یک حدی مشخص شود مثلا  حق بیمه های بالای 50 میلیارد تومان مشمول این طرح می شوند ولی اصولا تعداد این بیمه گذاران محدود است که شامل شرکت های هواپیمایی، فرودگاههای کشور، وزراتخانه ها یا تشکل هایی همانند هلال احمرمی شوند.

معاون فنی شرکت بیمه البرز توضیح داد:چارچوب کلی آن در شورای معاونین فنی سندیکا طراحی شده و همه معاونین فنی شرکت های بیمه ای این طرح را پذیرفتند و این طرح در شورای عمومی سندیکا که مدیران عامل شرکت ها بیمه ای عضو آن هستند مطرح می شود و قطعا مدیران عامل هم همه خواهان انضباط مالی و حرفه ای در صنعت بیمه هستند و در آنجا تایید خواهد شد و به شرکت ها ابلاغ می شود.

صفرزاده اذعان داشت که در این کارگروه ذکرشده که بیمه گذاران برای انعقاد قرارداد جدید بیمه ای با بیمه گر جدید مکلف به آوردن مفاصا حساب از بیمه گر قبلی هستند ولی این موضوع همیشه الزام بیمه مرکزی هم بوده و بیمه مرکزی به شرکت های بیمه ای اعلام کرده که درصورت استعلام و محرز شدن اینکه بیمه گذاری بدهی قبلی دارد، انعقاد قراردادجدید مستلزم تعیین تکلیف مبلغ بدهی است اما آن چیزی که اتفاق می افتد این است که این بخشنامه ها ضمانت اجرایی لازم را ندارند.

صفرزاده افزود: پیشنهادی که در کارگروه مطرح شد این بود که بیمه مرکزی یک ضمانت اجرایی قوی برای این موضوع ببیند  ولی بهتر آن است که خود شرکت های بیمه ای به ضوابط و چارچوب های حرفه ای پایبند باشند.

وی تصریح کرد: دراین طرح مناقصات بیمه ای بیمه گذاران بزرگ که مبلغ بالایی است دیده شده که می تواند چند رشته بیمه ای یا تک رشته باشد و بیشتر به میزان حق بیمه و میزان ریسک توجه شده است.