۰ نفر

۸۰ درصد مطالبات بیمه ملت از ۴یا ۵بیمه‌گذار کلان است

۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۱
کد خبر: 458513

۸۰ درصد مطالبات بیمه ملت از ۴یا ۵بیمه‌گذار کلان است

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه ملت،معتقد است که وابستگی کمتر شرکت متبوع وی به نرم افزارقالب صنعت بیمه(کوراینشورنس)، سبب شده تا این شرکت بیمه‌ای تعامل خوبی با استارت‌آپ‌ها داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، بهروز اسدنژاد، درخصوص حوادث ریلی سالجاری، گفت: راه آهن  بیمه گذار شرکت بیمه ملت بوده  اما بعضی از حوادث ریلی، احتمالا با  پیمانکاران بوده که تحت پوشش بیمه ملت نیستند.

به گفته وی، ارزیابی آن بخش از خسارت هایی که تحت پوشش شرکت بیمه ملت باشد به سرعت انجام و پرداخت خواهد شد.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه ملت، راه آهن را یکی از بیمه گذاران اصلی این شرکت بیمه ای دانست و گفت که به‌تازگی قرارداد این شرکت با راه آهن تمدید شده است.

وی، با بیان اینکه "رضایتمندی بیمه گذار سبب شده تا قرارداد بیمه ملت با راه آهن تمدید شود"، ادامه داد: شرکت بیمه ملت بر ارائه سرویس ویژه به بیمه گذاران بزرگ تاکید دارد و خسارت آنها را بدرستی پرداخت می کند.

اسدنژاد، با اشاره به سرمایه گذاری بیش از ۳ هزار میلیارد تومانی شرکت متبوع خود در بازار سرمایه، گفت: بیمه ملت از زمان گذشته فعالیت خوبی در بازار سرمایه داشته و در مقایسه با رقبای خود خوب عمل‌کرده، البته هیجانی برخورد نمی کند.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه ملت، معتقد است که رویکرد این شرکت بیمه ای در گذشته تمرکز بر بیمه گری نبوده وبیشتر  برسرمایه گذاری در بازار سرمایه و مستغلات تمرکز شده،بنابراین در بیمه گری خیلی بی محابا عمل نشده و در بازار سرمایه و املاک و مستغلات عملکرد خوبی داشته اند.

اسدنژاد،تصریح کرد که درحال حاضر وابستگی شرکت بیمه ملت به شبکه فروش کمتر از سایر شرکت های بیمه ای است و شبکه فروش شرکت متبوع وی 35 درصد از پرتفوی این شرکت را دارد درحالیکه این نسبت در صنعت 85 درصد است.

وی، یکی از رویکردهای هیات مدیره فعلی شرکت بیمه ملت را گسترش  هدفمند شعب و داشتن شبکه اجرایی فعالتر در استان ها عنوان کرد. 

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه ملت، تاکید کرد که شرکت متبوع وی به دنبال اصلاح سبد پرتفوی، خارج کردن پرتفوهای سمی از سبد شرکت و اصلاح نرخ حق بیمه ها و کنترل بدهکاران است.

اسدنژاد،گفت که در حال حاضر کمترین سهم ثالث در صنعت بیمه متعلق به شرکت بیمه ملت است و قرار است که تا سال 1400، حداقل 30 درصد پرتفوی این شرکت در بیمه عمر باشد.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه ملت، اذعان داشت که 80 درصد مطالبات این شرکت بیمه ای از 4 یا 5 بیمه گذار کلان است وبه تازگی با یکی از بیمه گذاران که 30 درصد مطالبات بیمه ملت مربوط به آن است تعامل کرده و یک بخش از مطالبات را به صورت نقدینگی و بخشی را هم به صورت املاک پرداخت خواهد کرد.

اسد نژاد در پاسخ به این پرسش که "شرکت بیمه ملت در سالهای قبل تعدادی خودرو تجاری خریداری کرده است، این خودروها با چه هدفی تهیه شده است؟"، گفت: شرکت بیمه ملت از یکی از ذینفعان مطالباتی داشته که در ازای آن خودرو گرفته شده با این هدف که فروخته شود و در حال حاضر هم این خودروها در حال فروش بوده و منابع آن به شرکت بازخواهد گشت.