۰ نفر

آسیب غیرمستقیم صاعقه به وسائل الکترونیکی شامل پوشش بیمه‌نامه نیست

۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۰۶
کد خبر: 455820
آسیب غیرمستقیم صاعقه به وسائل الکترونیکی شامل پوشش بیمه‌نامه نیست

دبیرکارگروه تخصصی بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی سندیکای بیمه‌گران ایران با اینکه صاعقه در رابطه با اموال جزء پوشش‌های اصلی بیمه‌نامه آتش‌سوزی است، گفت: در صنعت بیمه آمار حادثه‌ای ایجاد شده توسط صاعقه در بیمه مرکزی موجود است اما با تخصیص کد یکتا به تمامی بیمه‌نامه‌ها در آینده نزدیک تمامی اطلاعات به صورت جامع در اختیار همه شرکت‌های بیمه‌ای قرار می‌گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، علیرضا مقرب، اظهارکرد: اگر درساختمان صاعقه به صورت مستقیم علت اصلی خسارت باشد بیمه های آتش سوزی پوشش کامل دارد یعنی خطر اصلی محسوب می شود حتی اگر منجر به آتش سوزی نشود اما اگر صاعقه به صورت غیر مستقیم باعث آسیب به وسایل الکترونیکی شود جزءپوشش بیمه نامه نیست اما برخی بیمه گذاران در موارد خاصی از این پوشش استفاده می کنند که عمدتا مراکز درمانی، بیمارستان ها یا منازل مسکونی با تائید و بازدید بیمه گر این پوشش را خریداری می کنند.

وی،بیان کرد: نقش شرکت های بیمه ای را نباید انکار کرد صنعت بیمه  می تواند با رصد دائمی شرایط و با تعدیل نرخ ها و ایجاد شرایط تسهیل در خرید بیمه نامه، مسیر را برای تهیه بیمه نامه توسط اشخاص  هموار کنند.

مقرب، در خصوص بیمه نامه های صاعقه اینگونه توضیح داد: بیمه نامه های ساده آتش سوزی با خطرات تبعی،جان فرد را پوشش نمی دهد یعنی اگر فردی به علت صاعقه آسیبی ببیند چه جرحی یا فوت در قالب بیمه نامه آتش سوزی ساده پوششی ندارد.

مدیر بیمه های آتش سوزی شرکت بیمه البرز،گفت: آمادگی فروش بیمه نامه های آتش سوزی  با پوشش تبعی زلزله در شرکت های بیمه ای به صورت دائم و کامل وجود دارد.

وی با با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا  منجر به کاهش درآمد اشخاص شده،افزود:در حال حاضر فروش بیمه نامه های آتش سوزی شرکت بیمه البرز به صورت اقساطی است هرچند که اساس کاری بیمه گری فروش نقدی است اما تمامی شرکت های بیمه ای برای اینکه بتوانند شرایط را برای مشتریان خود تسهیل کنند تا اشخاص بتوانند هزینه  بیمه نامه ها را در سبد خانوار خود بگنجانند بیمه نامه ها را به صورت اقساطی ارائه می دهند البته این امکان فراهم شده که کسانی که حق بیمه خود را به صورت نقدی می پردازند مشمول 10 درصد تخفیف می شوند.

مقرب خاطرنشان کردکه تمامی این اقدامات راههایی است برای تشویق مردم به خرید بیمه نامه ها اما موضوعی که باید مدنظر قرارداد این است که اگر زلزله ای رخ دهد در آن زمان شرکت های بیمه ای مجبور به محدود کردن مناطق زلزله زده می شوندزیرا تشخیص اینکه خسارت های رخ داده مربوط به زلزله است یا خیر، سخت می شود.

وی با اشاره به زلزله سال 96 که 5 استان غربی کشور با مرکزیت استان کرمانشاه را درگیر کرد، ادامه داد: صنعت بیمه تاکنون نزدیک به 300 میلیارد تومان خسارت در آنجا پرداخت کرده که شامل مراکز تجاری واحدهای صنفی و انبارها بودند این خبر خوبی است به شرط اینکه مردم هم در زمان خود بیمه نامه را تهیه کنند.