افراد حقیقی ۵۷۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام میدکو بود.

اقتصادآنلاین – سارینا امامی؛ حدود ۵۷۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۳هزار و ۸۱۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۹۰درصد یعنی ۱۲هزار و ۴۵۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۴درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «خودرو و ساخت قطعات» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات شیمیایی» و «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد «میدکو»، «وتجارت» و «شپنا» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به «دی»، «شساخت» و «ومعدن» معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت هلدینگ صنایع معدنی  معادل ۱۲۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی بانک دی با برتری ۲۲میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۴۰ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۶ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول هزار میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۶۰میلیارد تومان بود.

تغییر مالکیت سهام 99.09.03ورود پول حقیقی به بورس 99.09.03