امروز معامله‌گرها بیش از دو هزار و ۴۰میلیارد تومان سهام شستا خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه خودرو و ساخت قطعات تعلق داشت و ۷.۹درصد از کل سهام غنوش معامله شد.

اقتصاد آنلاینهانا پاکمند؛ بورس امروز در مجموع بیش از ۲۱هزار و ۹۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «شستا»، «خودرو»، «خساپا»، «وتجارت» و «فملی» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در اولین روز هفته معادل دو هزار و ۴۰میلیارد تومان سهام شرکت یرمایهگذاری تامین اجتماعی دست به دست شد، ایران خودرو پس از معاملاتی به ارزش هزار و ۲۵۰میلیارد تومان دوم شد و سهام خساپا نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام بانک تجارت (وتجارت) پس از بازگشایی هشت درصد رشد قیمت و سهام بانک دی (دی) با رشد ۱۲درصدی قیمت را تجربه کردند.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس امروز به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که سه هزار و ۷۵۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «شرکت‌های چند رشته‌ای» با معاملات دو هزار و ۸۷۰میلیارد تومانی دوم شد و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۷.۹درصد از کل سهام نوش مازندران (غنوش) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۴۰درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۴۵سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۲۱نماد نخست اختصاص داشت.

ارزش

2