۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سهامداران شستا توجه کنند/ شستا در بدو بازگشایی به دنبال افزایش سرمایه رفت

۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۳۳
کد خبر: 482469
سهامداران شستا توجه کنند/ شستا در بدو بازگشایی به دنبال افزایش سرمایه رفت

امروز پس از ۵۶ روز غیبت، شستا حضور پیدا کرد و با وجود افت ۱۹درصدی همچنان مورد عنایت حقیقی‌ها واقع شد. همچنین این شرکت خبر از افزایش ۷۸درصدی سرمایه داد.

اقتصاد آنلاین_سارینا امامی؛ پس از ۵۶ روز غیبت، بورس امروز شاهد بازگشت سهام بزرگ سرمایه گذاری تامین اجتماعی بود. نماد شستا در ۱۶شهریور ماه سال جاری به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت «گروه الف» متوقف شد. در ادامه طی گزارشی دیگر بر روی کدال، سازمان بورس و اوراق بهادار تهران اعلام کرد که به دلیل وجود ابهام در اطلاعات افشا شده، توقف این نماد حداکثر دو روز کاری دیگر ادامه دارد.

 اما متوقف ماندن شستا پس از آن تاریخ نیز همچنان ادامه داشت. در ابتدا راجع به دلیل متوقف بودن این نماد توضیحی وجود نداشت و تنها زمزمه‌هایی مبنی بر جلوگیری از ریزش قیمت سهام و متضرر شدن سهامدارن بود. با گذشت زمان اعلام شد که به دلیل در جریان بودن انتخاب بازارگردان، این نماد همچنان بسته می‌ماند.

در نهایت با اتمام روند تعیین بازارگردان، امروز در تاریخ ۲۸آبان ماه، شستا حدود ساعت ۱۲ بازگشایی شد. در خط پایانی بورس امروز، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ۱۹درصد افت قیمت را ثبت کرد. شستا فردا را با قیمت ۲۹هزار و ۵۰۰ریال آغاز خواهد کرد. این در حالیست که آخرین قیمت معامله آن به ۲۰هزار و ۴۵۰ریال رسید.

ارزش معاملات شستا با هزار و ۲۱۰میلیارد تومان، بیشترین ارزش معاملات بود و حجم معاملات آن برابر ۴۱۰میلیون برگه سهم رقم خورد. ۹۵درصد از برگه سهم‌ها را حقیقی‌ها و ۵درصد را حقوقی‌ها خریدند. در مقابل نیز ۶۵درصد را اشخاص حقیقی و ۳۵درصد را کدهای حقوقی فروختند.

لازم به ذکر است امروز شستا خبر از افزایش ۷۸درصدی سرمایه داد. همچنین با وجود افت ۱۹درصدی قیمت سهام شستا، حقیقی‌ها از بازگشایی آن استقبال کردند و نهایتا در انتهای بازار صف خرید ۱۳۳میلیون برگه سهمی تشکیل دادند.

shasta