۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سهامداران شبندر با برتری حدود ۷۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند

۲۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۲۳
کد خبر: 482196
 سهامداران شبندر با برتری حدود ۷۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند

سهامداران شرکت پالایش نفت بندرعباس که با نماد «شبندر» در بازار سهام شناخته می‌شود، با برتری حدود ۷۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

اقتصادآنلاین - سارا محسنی؛ شرکت پالایش نفت بندرعباس که در گروه فرآورده‌های نفتی قرار دارد، با نماد «شبندر» در بازار سهام در حال فعالیت است و در بازار دوم بورس مورد معامله قرار می‌گیرد. 

شرکت پالایش نفت بندرعباس، معاملات امروز خود را با حدود ۵ درصد مثبت و در قیمت ۲هزار و ۵۰۰ تومان به پایان رساند. «شبندر» نیز مانند سایر نمادهای بازار سهام با روند مثبت و برگشت بازار سرمایه از ابتدای هفته جاری، همراهی کرده است. 

تعداد معاملات شرکت پالایش نفت بندرعباس در روز جاری، ۱۶هزار معامله بود که در حجمی ۹۳ میلیون سهمی رقم خورد. (میانگین حجم ماهانه معاملات در نماد «شبندر»، ۴۰ میلیون سهم است). 

اشخاص حقیقی، ۸۹ میلیون سهم (۹۵ درصد) از «شبندر» را خریداری کردند و ۶۲ میلیون سهم (۶۶ درصد) را به فروش رساندند. از سوی دیگر اشخاص حقوقی پالایش نفت بندرعباس، تعداد ۴ میلیون سهم (۴ درصد) را خریدند و ۳۱ میلیون سهم (۳۳ درصد) را فروختند. 

«شبندر» در پایان معاملات امروز خود با صف خریدی در حجم یک میلیون و ۲۰۰هزار سهمی در قیمت ۲هزار و ۵۰۰ تومان همراه بود و صف فروش سبکی در حجم ۱۳۹هزار سهم در همان قیمت داشت.