۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آخرین وضعیت بازدهی صندوق پالایشی یکم/ با وجود تخفیف ۳۰درصدی دولت پالایش یکم چنگی به دل نمی‌زند

۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۲۰:۲۵
کد خبر: 481976
آخرین وضعیت بازدهی صندوق پالایشی یکم/ با وجود تخفیف ۳۰درصدی دولت پالایش یکم چنگی به دل نمی‌زند

هرچند هنوز صندوق پالایشی یکم بازگشایی نشده است با بازگشایی شپنا، ارزش ذاتی این صندوق به ۲۰درصد زیر قیمت پذیره‌نویسی رسیده است.

اقتصاد‌آنلاین - سیده زینب رزم گیر؛ با بازگشایی نماد شپنا که به دلیل برنده شدن در مزایده خرید ۲۳.۰۷ درصد از کل سهام شرکت پتروشیمی اصفهان چند روزی متوقف بود، تغییر چندانی در وضعیت بازدهی پالایش یکم اتفاق نیفتاد.

در معاملات بورس امروز، شپنا پس از بازگشایی با افت حدود سه درصد به جز دقایق کوتاهی که متعادل معامله شد به صف خرید نشست. شبریز متعادل معامله شد و با یک درصد رشد به کار خود پایان داد. شتران به صف خرید نشست و دقایقی هم متعادل معامله شد. این نماد هم رشد حدود پنج درصدی را ثبت کرد. اما شبندر معاملاتش را با صف خرید آغاز کرد و با وجود عرضه شدن صف، تا انتهای زمان معاملاتی به صورت متعادل معامله شد. در پایان نیز با رشد یک درصدی روز معاملاتی بعد را آغاز خواهد کرد. 

از چهارشنبه هفته گذشته که امید بهبود روند بازار بین فعالان بورسی شنیده می‌شد، شاخص کل و هم‌وزن پس از مدت‌ها رنگ سبز را روی تابلو درج کردند. در نتیجه انتظار می‌رفتد وضعیت این صندوق هم بهبود یابد و جذابیت خود را باز پس گیرند.

هرچند سهامداران هنوز به انتظار بازگشایی صندوق پالایشی یکم نشسته‌اند، ارزش ذاتی این صندوق طبق محاسبات اقتصاد آنلاین حوالی ۲۰درصد زیر تخفیف اعلام شده توسط دولت رسیده است. هرچند که زمان بازگشایی پالایش یکم اعلام نشده است، اما زمزمه تلاش دو وزارتخانه نفت و اقتصاد برای مثبت باز کردن این صندوق در بازار شنیده می‌شود.

پالایش یکم