۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افت ۸ درصدی «تاپیکو» پس از بازگشایی

۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۳۷
کد خبر: 481956
افت ۸ درصدی «تاپیکو» پس از بازگشایی

شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین که در حوزه سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی فعالیت می‌کند، از سال ۱۳۹۲ در بازار سرمایه حضور دارد.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین که با نماد «تاپیکو» در بازار سهام شناخته می‌شود، در گروه محصولات شیمیایی قرار دارد و در بازار دوم بورس مورد معامله قرار می‌گیرد. 

«تاپیکو» معاملات امروز خود را پس از بازگشایی با افت ۸ درصدی به پایان رساند و سهامداران خود را ناامید کرد. معاملات روز جاری سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین در قیمت ۱۴۰۰ تومان و با افت ۸ درصدی تمام شد.

«تاپیکو»، تعداد ۸هزار معامله در حجم ۷۵ میلیون سهمی را برای معاملات امروز خود به ثبت رساند. این در حالی است که میانگین حجم ماهانه معاملات این نماد، ۱۴ میلیون سهم است. 

اشخاص حقیقی سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین، تعداد ۷۳ میلیون سهم (۹۷ درصد) را خریداری کردند و ۴۷ میلیون سهم (۶۲ درصد) را به فروش رساندند. از سوی دیگر، اشخاص حقوقی تاپیکو، تعداد یک میلیون سهم (۲ درصد) را خریدند و ۲۷ میلیون سهم (۳۷ درصد) را فروختند. 

صف‌های خرید و فروش «تاپیکو» نیز در پایان معاملات تشکیل شد. صف خرید این نماد در حجمی ۷۵هزار سهمی و در محدوده قیمتی ۱۴۰۰ تومان رقم خورد و صف فروش سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین در حجم ۳۸هزار سهم و در همان محدوده قیمتی بود.