۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بیشتر نمادهای متوقف شده، با دست پر به میدان بازگشتند/ افت فارس و رشد وسپهر

۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۳۰
کد خبر: 481610
بیشتر نمادهای متوقف شده، با دست پر به میدان بازگشتند/ افت فارس و رشد وسپهر

بسیاری از نماد‌های بازار سهام پس از چند روز توقف با دستی پر بازگشایی شدند. در بین این نمادها، معاملات دو نماد ونیکی و حفاری از طرف ناظر بازار لغو شد و همچنین تنها نمادهای وسپهر، کهرام و رکیش توانستند صعود کنند.

 اقتصادآنلاین - سارینا امامی؛ روز جاری بازار شاهد بازگشایی نمادهای مهم بورس و فرابورس بود. از جمله این نمادها می‌توان به سهام صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس)، سهام شرکت تولیدی گرانیت بهسرام (کهرام)، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن)، شرکت حفاری شمال (حفاری)، شرکت سیمان لار سبزوار (سبزوا)، شرکت سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی)، شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات (وسپهر)، شرکت لیزینگ ایران (ولیز) و کارت اعتباری ایران کیش (رکیش) اشاره کرد.

نماد فارس به علت افشای اطلاعات با اهمیت «گروه الف» به مدت دو روز با موضوع تحصیل سهام شرکت پتروشیمی گچساران متوقف شد. این شرکت پس از افزایش ۳۵.۸درصدی سهم خود از شرکت گچساران، در مجموع دارانده حدود ۴۶درصد از سهام آن شرکت شد. در نهایت معاملات این نماد بدون دامنه نوسان در ساعت ۱۲ و ۲۰دقیقه در محدوده قیمت ۱۲هزار و ۵۵۰ریال بازگشایی شد و یک درصد افت را تجربه کرد. این درحالیست که حجم معاملاتی آن چند برابر میانگین حجم ماه، معادل ۱۱۱میلیون برگه سهمی شد.

نماد کهرام به علت افشای اطلاعات «گروه الف» (دریافت مجوز ۲۰درصد تغییر نرخ فروش) تنها برای دو روز معاملاتی متوقف شد و سپس امروز در ساعت ۱۲ بدون دامنه نوسان در قیمت ۶۰هزار و ۵۵۰ریال بازگشایی شد. به طوری که حدود یک درصد رشد را ثبت کرد.

نماد ومعادن برای دو روز معاملاتی به علت افشای اطلاعات با اهمیت «گروه الف» به موضوع واگذار شدن شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه - شرکت تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان بود که در  نهایت منجر به کاهش ۰.۰۱درصد از سهامداری ومعادن از شرکت مذکور شد. این نماد امروز پس از باز گشایی در ساعت ۱۱ و ۴۵دقیقه به قیمت ۱۳هزار و ۹۷۰ریال، حدود ۱۳درصد افت را برای سهامدارن خود رقم زد.

نماد حفاری در تاریخ ۵آبان ماه با افشای اطلاعات با اهمیت «گروه الف» در رابطه با مناقصه با موضوع طرح گلخاری از طرح عملیات محور افزایش و نگهداشت تولید ۲۷مخزن منتخب شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب  بود که برنده این مناقصه شرکت حفاری شمال شد. در نهایت امروز پس از گذشت ۱۴ روز، پیش گشایش حفاری ساعت ۱۱ در قیمت ۱۲هزار و ۵۰۰ریال انجام شد و سپس به قیمت ۱۱هزار و  ۷۲۰ریال(معادل هشت درصد صعود) رسید اما معاملات آن از جانب ناظر بازار لغو شد.

نماد  سبزوا  به علت مجمع عادی سالیانه به مدت چهار روز متوقف بود اما در نهایت این مجمع به حد نصاب نرسید و در نتیجه برگزار نشد سپس نماد با محدودیت دامنه نوسان در ساعت ۱۱ و ۳۰دقیقه روز جاری به قیمت پنج هزار و ۹۴۰ریال بازگشایی شد. در ادامه نیز سبزوا حدود سه درصد افت کرد.

نماد ونیکی امروز، پس از ۱۴ روز به دلیل برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر افزایش سرمایه و افشای اطلاعات با اهمیت «گروه الف» ( خرید ساختمان شخصی با کاربری اداری توسط شرکت مدیریت سرمایه گذاری ملی ایران، شرکت آلومتک و شرکت آلومراد جهت استفاده اداری)، بدون محدودیت نوسان قیمت، حدود ساعت ۱۱ و ۳۰دقیقه بازگشایی شد. قیمت پایانی این نماد به ۱۲هزار ریال (معادل سه درصد افت)رسید اما معاملات آن توسط ناظر بازار لغو شد.

نماد ولیز نیز پس از یک روز توقف معاملاتی به علت افشای اطلاعات با اهمیت «گروه‌ ب» (افشای اطلاعات با اهمیت مزایده املاک تملیکی واقع در شهرستان آمل استان مازندران)، با محدودیت دامنه نوسان در ساعت ۱۰ و ۱۵دقیقه به قیمت هشت هزار و ۷۶۰ریال بازگشایی شد. ولیز پس از افت سه درصدی روز خود را به پایان برد.

نماد وسپهر به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت «گروه الف» مبنی بر افزایش ۹درصدی سهام خود از شرکت پتروشیمی گچساران به مدت ۴روز معاملاتی متوقف بود اما در نهایت امروز در ساعت ۱۱ و ۳۰دقیقه در قیمت ۱۳هزار و ۳۰۰ریال بازگشایی شد. وسپهر با  ۱۵درصد صعود کام سهامداران خود را شیرین کرد.

نماد رکیش به مدت دو روز معاملاتی برای  افشای اطلاعات با اهمیت «گروه ب»، متوقف بود. این نماد امروز با دامنه محدود نوسانی در ساعت ۱۰ و ۱۵دقیقه در قیمت ۱۳هزار و ۷۲۰ریال گشایش شد و با صف خرید، روند خود را ادامه داد. در نهایت نیز پنج درصد رشد را از آن خود کرد.