۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«کچاد» از جمله نمادهای اثرگذار بر شاخص امروز بازار سهام

۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۱۷
کد خبر: 481506
«کچاد» از جمله نمادهای اثرگذار بر شاخص امروز بازار سهام

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو که در زمینه‌های متفاوتی از جمله اکتشاف و استخراج و بهره برداری از معادن سنگ آهن و تولید کنسانتره از آن، خرید و تهیه انواع و اقسام ماشین آلات و تجهیزات و تاسیسات و مصالح مورد نیاز برای انجام موضوع فعالیت شرکت و... فعالیت می‌کند، با نماد «کچاد» در بازار سهام شناخته می‌شود.

اقتصادآنلاینسارا محسنی؛ شرکت معدنی و صنعتی چادرملو که در گروه استخراج کانه‌های فلزی قرار دارد، در بازار اول (تابلوی اصلی) بورس، معامله می‌شود و با نماد «کچاد» در بازار سهام فعالیت می‌کند. 

«کچاد» در روز جاری در گروه نمادهای اثرگذار بر شاخص قرار گرفت و معاملات خود را با نزدیک به ۵ درصد مثبت و در قیمت ۱۶۰۰ تومان به پایان رساند. تعداد ۸۳۲ معامله در حجم ۷ میلیون سهمی از معاملات امروز بازار سرمایه به معاملات شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اختصاص داشت. 

اشخاص حقیقی در معاملات امروز، ۶ میلیون سهم (۸۱ درصد) از سهام «کچاد» را خریداری کرده و ۳ میلیون سهم (۴۵ درصد) را به فروش رساندند. حقوقی‌های شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیز، ۱ میلیون سهم (۱۸ درصد) را خریدند و ۴ میلیون سهم (۵۴ درصد) را فروختند. 

«کچاد» در معاملات روز جاری مانند اغلب نمادهای بازار سهام، معاملاتی مثبت داشت و معاملات این نماد با تشکیل صف خرید حدود ۷ میلیون سهمی در محدوده قیمتی ۱۶۰۰ تومان به پایان رسید. 

در هفته‌های اخیر که بازار سرمایه در حال اصلاح بوده و بسیاری از نمادها، روزهای منفی معاملاتی زیادی را پشت سر گذاشته بودند، «کچاد» از معدود نمادهایی بوده است که در برخی از روزها به صورت مثبت معامله شده و بازدهی مثبت برای سهامداران خود به دنبال داشته است.