افراد حقیقی تا ظهر امروز 550میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام فملی بود.

اقتصاد آنلاین سیده زینب رزم گیر؛ حقیقی‌ها امروز 30 حدود  550میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند . ارزش کل معاملات خرد 6هزار و 780میلیارد تومان بود، افراد حقیقی 89درصد یعنی 6هزار و 20میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هشت درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری»و «بیمه و صندوق بازنشستگی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فملی»، «فولاد» و «شپنا» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به «وشهر»، «دی» و «بپارس» معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع مس ایران  معادل 87میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی بانک شهر با برتری 100میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در 95نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در 53نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول 870میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم 300میلیارد تومان بود.

تغییر مالکیت صنایع در بازار سهام 99.08.14(1)

تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام 99.08.14