در بورس امروز معامله‌گرها ۵۰۰میلیارد تومان سهام ایران خودرو خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه خودرو و ساخت قطعات تعلق داشت و ۶.۴درصد از کل سهام هتل پارسیان کوثر اصفهان معامله شد.

اقتصاد آنلاین – سارینا امامی؛ روز جاری در مجموع حدود چهار هزار و ۸۷۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «خودرو»، «خساپا»، «وشهر»، «وبملت» و «فولاد» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در دومین روز هفته معادل ۵۰۰میلیارد تومان سهام ایران خودرو دست به دست شد، سایپا پس از معاملاتی به ارزش ۲۲۰میلیارد تومان دوم شد و سهام بانک شهر نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام ایران خودرو (خودرو) پس از بازگشایی چهار درصد و سهام بانک شهر (وشهر) دو درصد رشد قیمت را تجربه کردند و از طرف دیگر سهام سرمایه گذاری مسکن (ثمسکن) با افت سه درصدی قیمت کام سهامداران خود را تلخ کرد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که ۹۶۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» با معاملات ۶۱۰میلیارد تومانی دوم شد و «محصولات شیمیایی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۶.۴درصد از کل سهام هتل پارسیان کوثر اصفهان (گکوثر) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۳۵درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۱۱نماد سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۲۰ نماد نخست اختصاص داشت.

رتبه‌بندی سهام در معاملات بورس و فرابورس 99.08.12ارزش معاملات سهام 99.08.12