امروز معامله‌گرها ۳۷۰میلیارد تومان سهام شپنا خرید و فروش کردند. بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه محصولات شیمیایی تعلق داشت و هشت درصد از کل سهام شاروم معامله شد.

اقتصاد آنلاین – سارینا امامی؛  در بورس امروز در مجموع حدود هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «شپنا»، «خگستر»، «فولاد»، «خساپا» و «وبصادر» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در اولین روز هفته معادل ۳۷۰میلیارد تومان سهام پالایش نفت اصفهان دست به دست شد، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو پس از معاملاتی به ارزش ۲۷۰میلیارد تومان دوم شد و سهام فولاد مبارکه اصفهان نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام سایپا (خساپا) پس از بازگشایی هشت درصد رشد قیمت را تجربه کرد و از طرف دیگر سهام پارس الکتریک (لپارس) با افت ۴۷درصدی قیمت کام سهامداران خود را تلخ کرد. همچنین گفتنی است کلیه معاملات سهام شرکت کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی (کسعدی) در قیمت ۲۷۰هزار تومان بازگشایی شد اما در پایان روز معاملات آن مورد تائید قرار نگرفت.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «محصولات شیمیایی» تعلق داشت به طوری که ۸۸۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه«خودرو و ساخت قطعات» با معاملات ۸۷۰ میلیارد تومانی دوم شد و «فلزات اساسی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز هشت درصد از کل پتروشیمی ارومیه (شاروم) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم  ۲۸درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۱۸ سهم به بیش از  ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۲۸ نماد نخست اختصاص داشت.

4_58299451854710397324_5829945185471039733