۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گزارش تلخ مهر ماه سالمین/ کاهش تولید روغن نباتی گریبان غسالم را هم گرفت

۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۳۳
کد خبر: 476777
گزارش تلخ مهر ماه سالمین/ کاهش تولید روغن نباتی گریبان غسالم را هم گرفت

کمبود روغن نباتی باعث کاهش بیش از ۴۰درصد تولید و فروش غسالم طی مهر ماه امسال شد.

اقتصادآنلاین - امیر مهدی زاده؛ شرکت سالمین‌ در ماه اول پاییز امسال عملکرد نه چندان مطلوبی را به نمایش گذاشت. با مرور جزئیات منتشر شده در گزارش یک‌ماهه آن بر روی سامانه کدال، مشخص می‌شود که میزان تولید این شرکت به عدد هزار و ۸۰۰ تن کاهش یافته است. این میزان کاهش تولید، ۴۹درصد از متوسط بلندمدت آن، موجب افت ۴۶درصدی فروش غسالم نیز شده است.

از طرفی این شرکت افزایش نرخ ۱۷درصدی محصولات خود را ثبت کرده است. افزایش نرخ اعمال شده نیز عمدتاً مربوط به تغییرات در بسته، افزایش نرخ و نرخ تخفیفات انجام شده در طی دوره شهریور و دوره جاری است. اما با وجود افزایش نرخ محصولات، سالمین در مبلغ فروش خود افت ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

این افت را می‌توان به کاهش تولید حدود ۵۰درصدی این شرکت منسوب کرد. چنانچه غسالم اعلام کرده است که کاهش تولید و فروش محصولات به خصوص انواع بیسکویت و تولیدات کارمزدی در طی ماه جاری عمدتاً به دلیل عرضه محدود روغن نباتی در سطح کشور بوده است.

پیش از این، شرکت صنعتی بهشهر نیز به دلیل اتمام موجودی روغن خام شرکت، عملیات تولیدی به مدت ۹روز از یکم آبان ماه سال جاری متوقف شده است. همچنین با توجه به عدم تامین ارز توسط بانک مرکزی جهت واردات روغن خام و عدم عرضه روغن مورد نیاز توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران، دستیابی به ظرفیت تولید کامل غبشهر در کوتاه مدت میسر نیست.