امروز معامله‌گرها ۱۸۰میلیارد تومان سهام ایران خودرو خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه محصولات شیمیایی تعلق داشت و ۶.۸درصد از کل سهام کاشی تکسرام معامله شد.

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ روز جاری در مجموع حدود سه هزار و ۶۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «خودرو»، «بپاس»، «انرژی۳»، «وتجارت» و «آریا» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در اولین روز هفته معادل ۱۸۰میلیارد تومان سهام ایران خودرو دست به دست شد، بیمه پاسارگاد پس از معاملاتی به ارزش ۱۳۰میلیارد تومان دوم شد و سهام سایر اشخاص بورس انرژی نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

امروز سهام شرکت کالسیمین (فاسیمین) با افت ۱۰درصدی قیمت پس از بازگشایی، کام سهامداران خود را تلخ کرد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «محصولات شیمیایی» تعلق داشت به طوری که ۵۵۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» با معاملات ۴۳۰میلیارد تومانی دوم شد و «فلزات اساسی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۶.۸درصد از کل سهام تولیدی کاشی تکسرام (کترام) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۲۹درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در چهار سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۲۴نماد نخست اختصاص داشت.

ارزش معاملات سهام 99.08.03

رتبه‌بندی_سهام_در_معاملات_بورس_و_فرابورس_99_08_03