۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ابتکار عمل حقیقی‌های «کطبس» در به دست گرفتن مالکیت/ توجه اشخاص حقیقی به «کطبس» جلب شد

۲۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۵
کد خبر: 475239
ابتکار عمل حقیقی‌های «کطبس» در به دست گرفتن مالکیت/ توجه اشخاص حقیقی به «کطبس» جلب شد

شرکت ذغال سنگ نگین طبس که در زمینه تولید ذغال سنگ خام کک شو فعالیت می‌کند، از سال ۱۳۸۲ در بازار دوم بورس پذیرش شده است.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ شرکت ذغال سنگ طبس که با نماد «کطبس» در بازار دوم بورس معامله می‌شود، از جمله نمادهایی بود که توجه اشخاص حقیقی را به خود جلب کرد. «کطبس» از اواخر مردادماه سال جاری تا روز گذشته، بازدهی منفی را به همراه داشته است. این در حالی است که ذغال سنگ طبس در روز جاری، برخلاف بسیاری از نمادهای بازار سرمایه به صورت منفی به کار خود پایان نداد و معاملات خود را با رشد نزدیک به ۵ درصد (۹۹/۴) و در قیمت ۴هزار و ۹۰۰ تومان تمام کرد. 

پایان معاملات «کطبس» با تشکیل صف خریدی به حجم نزدیک به دو میلیون سهمی و در قیمت ۴هزار و ۹۰۰ تومان همراه بود. توجه اشخاص حقیقی به «کطبس» جلب شد و اشخاص حقیقی ذغال سنگ نگین طبس با برتری ۲۰ میلیارد تومانی، ابتکار عمل را در دست گرفتند. 

ذغال سنگ نگین طبس حدود ۲هزار و ۲۰۰ معامله در حجم ۷ میلیون سهمی را از معاملات امروز به خود احتصاص داد. اشخاص حقیقی، ۷ میلیون سهم (۹۴ درصد) را خریداری کردند و ۳ میلیون سهم (۴۹ درصد) را به فروش رساندند. از سوی دیگر حقوقی‌های «کطبس»، ۴۵۱هزار سهم (۵ درصد) را خریدند و ۳ میلیون سهم (۵۰ درصد) را به فروش رساندند. 

اما باید به این نکته نیز توجه کرد که «کطبس» در سه ماه گذشته، تنها در ۱۱ روز به صورت مثبت معامله شده و تعداد روزهایی که با بازدهی منفی همراه بوده، زیاد است.