صندوق‌های ETF «سهامی» به طور متوسط با افت ۲.۵درصدی قیمت‌ها مواجه شدند. صندوق‌های مبتنی بر طلا با افزایش ۷.۷درصدی به کار خود در هفته جاری پایان داد.

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده؛ صندوق‌های معامله‌پذیر «سهامی» و «مختلط» در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط ۲.۵درصد افت قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها ۰.۲درصد افزایش یافت، این در حالی بود که شاخص کل بورس توانست رشد ۱.۳درصدی را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام

بیشترین بازدهی و عملکرد هفتگی مربوط به صندوق ثروت‌آفرین پارسیان (ثروتم) با ثبت ۳.۸درصد رشد قیمت بود و NAV این صندوق ۲.۳درصد افزایش یافت. 

بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته به صندوق ارزش آفرین بیدار اختصاص داشت؛ صندوق «ارزش» که قیمت آخر هفته قبل آن ۲.۲درصد بالاتر از NAV ابطال بود علی‌رغم رشد ۱.۴درصدی خالص ارزش روز دارایی‌هایش با افت ۴.۸درصدی قیمت مواجه شد و در آخرین روز معاملاتی به قیمت ۹هزار و ۵۴۶ریال به کار خود پایان داد.

صندوق تجارت شاخصی کاردان (کاردان) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق (بدون در نظر گرفتن دارایکم) در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت نهایی چهار درصد زیر قیمت تئوریک آن است. صندوق ثروت‌آفرین پارسیان (ثروتم) نیز به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف ۱.۲درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا

در طول هفته جاری صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین بازده ۷.۷درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه ۹.۶درصد رشد قیمت داشت و ۳.۷درصد پایین‌تر قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

صندوق ETF پشتوانه سکه طلای زرافشان (زر) بیشترین بازدهی (۱۰.۴درصد) گروه صندوق‌های مبتنی بر طلا را به دست آورد. صندوق پشتوانه طلای لوتوس (طلا) نیز که حباب ۲.۲درصدی داشت، در پایان این هفته به حباب منفی ۲درصدی رسید.

صندوقهای قابل معامله 99.07.23