۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

معاملات امروز «ثمسکن» چگونه به پایان رسید؟

۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۰۴
کد خبر: 473985
معاملات امروز «ثمسکن» چگونه به پایان رسید؟

شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن از جمله شرکت‌های فعال در صنعت ساختمان و انبوه‌سازی در کشور است که در بازار سرمایه حضور داشته و در زمینه ساخت مجتمع‌های مسکونی، تجاری، اداری و آموزشی و آماده‌سازی زمین متمرکز شده است.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در سال ۱۳۸۲ با نماد «ثمسکن»، فعالیت خود را در بازار اول بورس آغاز کرده و در طی سال اخیر، سهام ۶ زیر مجموعه شرکت نیز در بازار سرمایه ایران پذیرفته شده‌ است. آخرین سرمایه ثبت شده شرکت ۵۵۰۰ میلیارد ریال است و «شرکت گروه مالی بانک مسکن» سهام‌دار اصلی شرکت به شمار می‌آید. 

«ثمسکن» که در گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات قرار دارد، معاملات امروز خود را با افت حدود ۴ درصدی و در قیمت ۷۰۰ تومان به پایان رساند. تعداد هزار معامله از معاملات روز جاری بازار سهام در حجم ۱۵ میلیون سهمی به شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن اختصاص داده شد. (میانگین حجم ماهانه «ثمسکن»، ۱۲ میلیون سهم بوده و حجم معاملات روزانه در این نماد از حجم معاملات ماهانه آن بالاتر رفته است). 

حقیقی‌های شرکت گروه انبوه‌سازی سرمایه‌گذاری مسکن، تعداد ۱۰ میلیون (۶۸ درصد) سهم را خریداری کرده و ۱۵ میلیون سهم را به فروش رساندند. حقوقی‌های «ثمسکن» تنها خریدار بوده و پنج میلیون سهم را خریدند. 

همچنین در روز جاری برای سرمایه‌گذاری مسکن، صف خریدی در حجم حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ سهمی و صف فروشی در حجم ۱ میلیون و ۱۲۷ سهمی در قیمت ۷۵۹ تومان تشکیل شد. «ثمسکن» در هفته معاملاتی اخیر در تمام روزها به صورت مثبت معامله شده و بازدهی مناسبی را برای سهامداران خود رقم زده است.