۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بیشترین ارزش معاملات سهام در بازار امروز/ ارزش معاملات ۱۶هزار میلیارد تومانی، امید را به بازار برگرداند

۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۲
کد خبر: 473412
بیشترین ارزش معاملات سهام در بازار امروز/ ارزش معاملات ۱۶هزار میلیارد تومانی، امید را به بازار برگرداند

امروز معامله‌گرها ۷۷۰میلیارد تومان سهام بانک ملت خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری تعلق داشت و ۶.۶ درصد از کل سهام سهام عمران و توسعه شاهد معامله شد.

اقتصاد آنلاینسهیل بانی، روز جاری در مجموع حدود ۱۶هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «وبملت»، «فولاد»، «خودرو»، «فملی» و «شتران» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در دومین روز هفته معادل ۷۷۰میلیارد تومان سهام بانک ملت دست به دست شد، فولاد مبارکه اصفهان پس از معاملاتی به ارزش ۷۲۵میلیارد تومان دوم شد و سهام ایران خودرو نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

در ضمن سهام بانک ملت(وبملت) ۱۰.۶درصد و پالایش نفت تهران(شتران) ۲۷درصد پس از بازگشایی، رشد قیمت را تجربه کردند.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» تعلق داشت به طوری که دو هزار و ۷۹۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «فلزات اساسی» با معاملات دو هزار و ۱۴۰میلیارد تومانی دوم شد و «محصولات شیمیایی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۶.۶درصد از کل سهام عمران و توسعه شاهد (ثعمرا) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۳۲درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۳۹ سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۲۵ نماد نخست اختصاص داشت.

رتبه‌بندی_سهام_در_معاملات_بورس_و_فرابورس_99_07_20

ارزش معاملات سهام 99.07.20