۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

همراهی «تاپیکو» با روند مثبت بازار سهام/ در معاملات امروز «تاپیکو» چه گذشت؟

۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۹
کد خبر: 473314
همراهی «تاپیکو» با روند مثبت بازار سهام/ در معاملات امروز «تاپیکو» چه گذشت؟

شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین در سال ۱۳۸۱ تاسیس و در سال ۱۳۹۲ در بورس تهران پذیرش شد.

 اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین که با نماد «تاپیکو» در بازار دوم بورس شناخته می‌شود، از جمله هلدینگ‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی است. «تاپیکو» در گروه محصولات شیمیایی قرار دارد. 

«تاپیکو» در معاملات امروز در گروه نمادهای اثرگذار بر شاخص قرار گرفت. باوجود اینکه سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین در روز گذشته با بازدهی منفی همراه بود، اما در روز جاری به تبع بازگشت بازار سهام به روند مثبت، «تاپیکو» نیز به مدار مثبت در معاملات خود بازگشت. 

«تاپیکو» با رشد ۰/۶۸ درصدی و در محدوده قیمتی دو هزار تومان، معاملات خود را پایان داد. سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، ۱۴ هزار معامله را از معاملات امروز بازار سهام به خود اختصاص داد و حجم معاملاتی ۵۳ میلیون سهمی را به ثبت رساند. میانگین حجم ماهانه «تاپیکو»، ۷۰ میلیون سهم است و باتوجه به حجم معاملات ۵۳ میلیون سهمی امروز، این نماد فاصله زیادی با حجم ماهانه خود ندارد. همچنین «تاپیکو»، حجم مبنای خود را پر کرد. 

میزان خرید و فروش اشخاص حقیقی در معاملات امروز «تاپیکو» به ترتیب ۵۰ و ۴۳ میلیون سهم (۹۳ و ۸۱ درصد) بود. همچنین میزان خرید و فروش حقوقی در معاملات سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین به ترتیب ۳ و ۹ میلیون سهم (۶ و ۱۸ درصد) بود. 

برای «تاپیکو» در پایان معاملات امروز، صف خرید ۴۱ هزار سهمی در محدوده قیمتی دو هزار تومان و صف فروش ۳۰ هزار سهمی در محدوده قیمتی اشاره‌شده تشکیل شد.