۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

بازدهی مثبت سهام پالایش نفت اصفهان پس از ده روز/ حقوقی‌ها از «شپنا» استقبال نکردند

۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۸
کد خبر: 471396
بازدهی مثبت سهام پالایش نفت اصفهان پس از ده روز/ حقوقی‌ها از «شپنا» استقبال نکردند

«شپنا» پس از اینکه ده روز بازدهی منفی برای سهامداران خود ثبت کرد، امروز رشد داشت. همچنین استقبال حقیقی‌ها از «شپنا» بیشتر بود و حقوقی‌ها تنها یک درصد از معاملات خرید را از آن خود کردند.

اقتصادآنلاین-سیده زهرا محمودی؛  سهام پالایش نفت اصفهان با نماد «شپنا» در بازار سهام داد و ستد می‌شود. این نماد یکی از پربیننده‌ترین نمادهای روز جاری بود. «شپنا» در لحظات پایانی معاملات روز جاری (دوازدهم مهر ماه) با قیمت ٢۴۴٧تومان و پنج درصد رشد نسبت به دیروز به معاملات خود پایان داد. همچنین قیمت پایانی معاملات امروز دوهزار و ۴٣۶تومان بود که ۴.۵درصد رشد نسبت به دیروز داشت.

سهام پالایش نفت اصفهان ده روز بود که برای سهامداران خود بازد هی منفی ثبت می‌کرد و امروز اولین روزی بود که پس از ده روز رشد داشت. لازم به ذکر است در معاملات امروز این سهم، ٢٠هزار معامله انجام شد و در طی این معاملات ٨۶میلیون ورقه سهم پالایش نفت اصفهان بین سهامداران دست به دست شد.

میانگین حجم معاملات «شپنا» در ماه، ٨٢میلیون است که حجم معاملات امروز نسبت به میانگین افزایش داشته است. همچنین «شپنا» با ارزش دوهزار و ١٠١میلیارد ریال، در مقام نخست ارزش معاملات گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای قرار گرفته است.

در خصوص خرید و فروش معاملات این سهم باید گفت: حقیقی‌ها استقبال بیشتری از «شپنا» کردند و ٨۵میلیون سهم خریدند و ٩٩درصد معاملات خرید را تشکیل دادند. حقوقی‌ها نیز ٧٢۴هزار سهم (یک درصد) خریدند.

در طرف فروش حقیقی‌ها ۶۴میلیون سهام پالایش نفت اصفهان (٧۵درصد) و حقوقی‌ها هم ٢٢میلیون سهم (٢۵درصد) فروختند.