۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

بازدهی منفی یازده درصدی «خودرو» در سه روز معاملاتی/ ارزش معاملاتی بالای «فولاد» در گروه فلزات اساسی

۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۸
کد خبر: 470418
بازدهی منفی یازده درصدی «خودرو» در سه روز معاملاتی/ ارزش معاملاتی بالای «فولاد» در گروه فلزات اساسی

«خودرو» و «فولاد» امروز از پربیننده‌ترین نمادها در معاملات بورسی بودند و برای سومین روز متوالی بازدهی منفی برای سهامدارانشان ثبت کردند. «خودرو» در طی این سه روز یازده درصد و «فولاد» نیز ده درصد از ارتفاع خود را از دست داد.

اقتصادآنلاین - سیده زهرا محمودی؛ سهام ایران خودرو با نماد «خودرو» در گروه خودرو و ساخت قطعات، در بازار سهام معامله می‌شود. این سهم امروز در محدوده قیمتی ٢۶۴تومان و حدود پنج درصد افت نسبت به روز گذشته به کار خود پایان داد. امروز سومین روز متوالی بود که سهام ایران خودرو دچار کاهش قیمت شد.

در روز جاری (هفتم مهر ماه)، سه هزار و ۳۰ معامله برای سهام ایران خودرو صورت گرفت. در طی این معاملات ٩۴ میلیون ورقه سهام ایران خودرو بین سهامداران این سهم دست به دست شد. درحالیکه میانگین حجم معاملات «خودرو» در ماه ٨۵٢ میلیون است، امروز حجم معاملات ٩۴ میلیون بود که نسبت به میانگین حجم معاملات کاهش چشم‌گیری داشته است.

همچنین «فولاد» در محدوده قیمتی ١٧٩٣تومان و افتی پنج درصدی نسبت به روز گذشته به کار خود پایان داد.  امروز سومین روزی بود که سهام فولاد مبارکه اصفهان با کاهش قیمت مواجه می‌شود و در این سه روز ده درصد از ارتقاع خود را از دست داد.

امروز شش هزار و ٧٩۶معامله در سهام فولاد مبارکه اصفهان انجام شد و طی این معاملات حدود ٨۶میلیون ورقه سهام فولاد بین سهام‌داران دست به دست شد. میانگین حجم معاملات فولاد در ماه ۳۱۱میلیون است ولی حجم معاملات امروز ۸۶میلیون بود و نسبت به میانگین کاهش داشت. لازم به ذکر است، فولاد با ارزش هزار و ۵۳۶میلیارد ریال در رتبه نخست ارزش معاملاتی در گروه فلزات اساسی قرار گرفت.

درخصوص خرید و فروش «خودرو» باید گفت، استقبال اشخاص حقوقی نسبت به دیروز افزایش شدیدی داشت. اشخاص حقیقی حدود ١٩ میلیون سهم خریدند و بیست درصد از معاملات خرید را از آن خود کردند. حقوقی‌ها نیز ٧۶ میلیون سهم خریدند و ٨٠ درصد معاملات خرید امروز را تشکیل دادند. در طرف فروش نیز اشخاص حقیقی ٩٣ میلیون سهم (٩٨ درصد) و اشخاص حقوقی هم حدود دو میلیون سهم (دو درصد) فروختند.

در خرید و فروش معاملات امروز «فولاد» نیز حقوقی‌ها بخش عمده‌ای از معاملات خرید را به خود اختصاص دادند. اشخاص حقیقی حدود ده میلیون سهم (یازده درصد) و اشخاص حقوقی نیز ٧۶میلیون سهم (٨٩درصد) خریدند. در بخش فروش نیز ٨٣میلیون سهم (٩٧درصد) و اشخاص حقوقی دو میلیون سهم (سه درصد) فروختند.