خالص سفارشات فروش سهام از رقم ۱۳ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت عرضه در صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بیش از سایرین بود و همچنین سهام پالایش نفت اصفهان ۸۱۰ میلیارد تومان سفارش فروش داشت.

اقتصاد آنلاین امیر مهدی زاده، در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۳۵۰ میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش ۱۴ هزار میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۱۳ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش «شپنا»، «وگردشح» و «دی» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام پالایش نفت اصفهان ۸۱۰ میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید «توریل»، «شاروم» و «ولپارس» در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۲۷۶ میلیارد تومان (۸۰ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر ۴۵۹۷ میلیارد تومان (۳۳ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۰ نماد و حجم صف‌های فروش در ۲۰۷ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

 گفتنی است حجم صف گروه‌ صنعتی‌ ملی‌ (وملی) به ۴.۲ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش دو هزار میلیارد تومان است و پس از آن گروه «خودرو و ساخت قطعات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» با تقاضای خرید ۱۰ میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۳۲ درصد از ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۰۵۸ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

1

2

 طراحی اینفوگرافیک: شبنم نعیمی