امروز معامله‌گرها ۶۰۰ میلیارد تومان سهام ملی صنایع مس ایران خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه فلزات اساسی تعلق داشت و ۱.۶ درصد از کل سهام توسعه و عمران امید معامله شد.

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ روز جاری در مجموع حدود هشت هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «فملی»، «فولاد»، «وبملت»، «ومللح» و «شبندر» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در اولین روز هفته معادل ۶۰۰ میلیارد تومان سهام ملی صنایع مس ایران دست به دست شد، فولاد مبارکه اصفهان پس از معاملاتی به ارزش ۵۱۰ میلیارد تومان دوم شد و سهام بانک ملت نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه "فلزات اساسی" تعلق داشت به طوری که هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" با معاملات هزار و ۴۵۰ میلیارد تومانی دوم شد و "محصولات شیمیایی" در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۱.۶ درصد از کل سهام توسعه و عمران امید (ثامید) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۳۸ درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۲۱ سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۱۸ نماد نخست اختصاص داشت.

ارزش معاملات سهام 99.07.05

رتبه_بندی-سهام-در-معاملات-بورس-و-فرابورس-99.07.05

طراحی اینفوگرافیک: شبنم نعیمی