۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

افت ۳۴درصدی «خگستر» در چهاردهمین روز متوالی/ حقوقی‌ها استقبالی از سهام گسترش‌ سرمایه‌گذاری ‌ایران‌ خودرو نکردند

۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۱۴
کد خبر: 469274
افت ۳۴درصدی «خگستر» در چهاردهمین روز متوالی/ حقوقی‌ها استقبالی از سهام گسترش‌ سرمایه‌گذاری ‌ایران‌ خودرو نکردند

امروز «خگستر» با قیمت ۵۱۳ تومانی به معاملات خود پایان داد و نسبت به دیروز پنج درصد افت داشت. این چهاردهمین روزی بود که این نماد بازدهی منفی برای سهامدارانش ثبت می‌کند و نسبت به آخرین روز مثبتش ۳۴درصد از ارتفاع خود را از دست داد.

اقتصادآنلاین - سیده زهرا محمودی؛ سهام گسترش‌ سرمایه‌گذاری ‌ایران‌ خودرو با نماد «خگستر» امروز جز پربیننده‌ترین نمادهای معاملات بورسی بود. «خگستر» در لحظات پایانی معاملات بورسی امروز با قیمت ۵١٣ تومان و پنج درصد افت نسبت به روز گذشته به کار خود پایان داد. همچنین میانگین قیمت این نماد برای امروز ۵١٨ تومان بود که افتی چهار درصدی نسبت به دیروز داشت.

در روز جاری (دوم مهر ماه) بیش از ۴٠ هزار و ۵۰۰ معامله در نماد خگستر انجام شد و در این معاملات حدود ۶١٣ میلیون ورقه سهام گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو بین سهامداران این نماد دست به دست شد. میانگین حجم معاملات خگستر در یک ماه اخیر ١۲۷ میلیون بوده است و حدود ۲۰ درصد معاملات امروز بود.

لازم به ذکر است امروز چهاردهمین روز متوالی بود که سهام گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو به طور متوالی افت کرد و نسبت به پنجم شهریور ماه ٣۴ درصد از ارتفاع خود را از دست داد؛ با این وجود از نظر ارزش سه میلیارد و ١٧٧ میلیون ریال، در رتبه سوم ارزش معاملاتی پس از «خودرو» و «خساپا» قرار دارد.

در خصوص خرید و فروش سهام گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو باید گفت اشخاص حقوقی توجهی به این نماد نداشتند. در بخش خرید اشخاص حقیقی حدود ۶١٢ میلیون سهم (٩٩.۷ درصد از معاملات خرید) و اشخاص حقوقی یک میلیون سهم (٠.۳ درصد) خریدند. در طرف مقابل، اشخاص حقیقی حدود ۶١٣ میلیون سهم (٩٩.٩ درصد از معاملات فروش) و اشخاص حقوقی ٢٧۶ هزار سهم (٠.۱ درصد) فروختند.