۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افت ۱۴درصدی «وبملت» تنها در سه روز/ حقیقی‌های فروشنده، به اوراق تبعی بانک ملت توجه نکردند

۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۰۶
کد خبر: 468666
افت ۱۴درصدی «وبملت» تنها در سه روز/ حقیقی‌های فروشنده، به اوراق تبعی بانک ملت توجه نکردند

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت سهام بانک ملت در سه روز کاری اخیر با افت ۱۴ درصدی مواجه شده است. این در حالی است که خرید اوراق اختیار فروش تبعی سهام این بانک، می‌تواند تنها در ۶ ماه، بازدهی ۱۳درصدی به همراه داشته باشد.

اقتصادآنلاین - سیده زهرا محمودی؛ «وبملت» اولین نماد پربازدید در معاملات بورس امروز بود. در ۳۱ شهریور ماه، شش هزار و ۸۰۸ معامله در این نماد انجام شد. طی این معاملات ۲۲۹ میلیون ورقه سهم بانک ملت دست به دست شد. این در حالی است که میانگین حجم معاملات آن در ماه گذشته ۳۲۱میلیون سهم بوده است. گفتنی است که بانک ملت امروز در بین نمادهای بانکی پس از بانک‌های دی و آینده، رتبه سوم ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

در خرید و فروش «وبملت» حقوقی‌ها ۱۹۰میلیون از حجم معاملات خرید را به خود اختصاص داده و از این نماد حمایت کردند اما حقیقی‌ها با وجود اینکه اوراق فروش تبعی این بانک از هفته گذشته برایشان در دسترس است، ۲۲۵میلیون از حجم معاملات را در بخش فروش داشتند.

سهام بانک ملت امروز با کاهش قیمت تقریبا پنج درصدی در محدوده قیمتی ۵۴۹ تومان به کار خود پایان داد. این سومین روز متوالی بود که سهام بانک ملت با افت بیش از ۴ درصدی مواجه می‌شد. در مجموع طی سه روز کاری گذشته «وبملت» از محدوده قیمتی ۶۳۵ تومانی به کمتر از ۵۵۰ تومان رسیده است. به عبارت دقیق‌تر «وبملت» در سه روز کاری اخیر، ۱۳.۵ درصد از ارتفاع خود را از دست داده است.

افت سنگین نماد بانک ملت در حالی رقم می‌خورد که از هفته گذشته اوراق اختیار فروش تبعی این بانک برای خرید اشخاص حقیقی در دسترس است. قیمت اعمال این اوراق ۶۷۷ تومان در نظر گرفته شده و این اوراق در تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۹۹، سررسید می‌شود. به عبارت دقیق‌تر خریداران حقیقی «وبملت» با فرض خرید اوراق اختیار فروش تبعی این بانک (با نماد «هملت») در قیمت ۵۱ تومان، می‌توانند در ۶ ماه آینده، بازدهی بدون ریسک ۱۳درصدی کسب کنند. با این حال همچنان فروشندگان سهام بانک ملت به صورت هیجانی در سمت عرضه قرار گرفته‌اند.