امروز معامله‌گرها ۶۰۰ میلیارد تومان سهام بانک ملت خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه فلزات اساسی تعلق داشت و ۳ درصد از کل سهام ایران تایر معامله شد.

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛  روز جاری در مجموع حدود ۱۱ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «وبملت»، «فملی»، «وپارس»، «وآیند» و «دی» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در سومین روز هفته معادل ۶۰۰ میلیارد تومان سهام بانک ملت دست به دست شد، ملی صنایع مس ایران پس از معاملاتی به ارزش ۵۸۰ میلیارد تومان دوم شد و سهام بانک پارسیان نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام بانک ‌پارسیان‌ (وپارس) پس از بازگشایی ۱۰ درصد افت قیمت را تجربه کرد و از طرف دیگر سهام پالایش نفت شیراز (شراز) با رشد ۱۱ درصدی قیمت در بازگشایی، کام سهامداران خود را شیرین کرد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" تعلق داشت به طوری که سه هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه "فلزات اساسی" با معاملات هزار و ۸۸۰ میلیارد تومانی دوم شد و "محصولات شیمیایی" در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز سه درصد از کل سهام ایران‌ تایر (پتایر) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۳۶ درصدی از کل داد و ستدها داشتند. ارزش معاملات در ۲۴ سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۲۱ نماد نخست اختصاص داشت.

ارزش معاملات سهام 99.6.24 (1)

رتبه_بندی-سهام-در-معاملات-بورس-و-فرابورس-99.6.24