خالص سفارشات فروش سهام از رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت عرضه در صنعت خودرو و ساخت قطعات بیش از سایرین بود و همچنین سهام سرمایه‌گذاری پارس آریان ۶۲۰میلیارد تومان سفارش فروش داشت.

اقتصاد آنلاینسپهر علی‌یاری، در ساعت ۹:۳۰ جمع صف‌های خرید حدود ۸۶۰ میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش ۱۱ هزار و ۸۰ میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۱۰ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش «آریان»، «وملی» و «خبهمن» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام سرمایه‌گذاری پارس آریان  ۶۲۰ میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید «بپیوند»، «آریا» و «زاگرس» در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۶۵۰ میلیارد تومان (۷۶ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر سه هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان (۳۰ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۷ نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۸۷ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف عمران و توسعه شاهد (ثعمرا) به پنج درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

"خودرو و ساخت قطعات" کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و پس از آن گروه "سرمایه‌گذاری‌ها" قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه "عرضه برق، گاز و ..." با تقاضای خرید ناچیز ۱۷۰ میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۲۹ درصد از ۱۲ هزار میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۵۰۴ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

صفهای خرید و فروش بورس 99.6.19

نقشه صفوف خرید و فروش سهام 99.6.18