۰ نفر

مدیرعامل فرابورس ایران:

نماد معاملاتی شرکت‌های پذیره‌نویسی‌شده در کوتاه‌ترین زمان بازگشایی خواهند شد

۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۱۶
کد خبر: 464851
نماد معاملاتی شرکت‌های پذیره‌نویسی‌شده در کوتاه‌ترین زمان بازگشایی خواهند شد

مدیرعامل فرابورس ایران گفت: پذیره‌نویسی سهام شرکت‌ها به تجهیز بازار اولیه کمک شایانی کرده و موجب می‌شود رونق تولید به گونه‌ای اثربخش از طریق تزریق مستقیم نقدینگی به شرکت در شرف تاسیس دنبال شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به بازگشایی نماد معاملاتی تامین سرمایه دماوند در تابلو زرد بازار پایه فرابورس طی معاملات روز جاری و بازدهی خوبی که این بازگشایی پس از پذیره‌نویسی نصیب سهامداران آن کرد، گفت: پذیره‌نویسی سهام شرکت‌ها به تجهیز بازار اولیه کمک شایانی کرده و موجب می‌شود رونق تولید به گونه‌ای اثربخش از طریق تزریق مستقیم نقدینگی به شرکت در شرف تاسیس دنبال شود.

 وی همچنین خبر داد که در آینده نزدیک دو شرکت پالایشی در شرف تاسیس و چند پروژه‌ پتروشیمی و معدنی در فرابورس پذیره‌نویسی خواهند شد.

در همین حال هامونی عنوان کرد که از سازمان بورس و اوراق بهادار درخواست کرده‌ایم تا با مجوزی که به ما می‌دهند نماد معاملاتی شرکت‌های در شرف تاسیسی که در بازار فرابورس پذیره‌نویسی می‌شوند را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در بازار دوم فرابورس بازگشایی کنیم.

لازم به ذکر است بهمن‌ماه سال 98 پذیره‌نویسی سهام شرکت در شرف تاسیس تامین سرمایه دماوند به عنوان نخستین تامین سرمایه‌ای که در بازار سرمایه پذیره‌نویسی سهام انجام می‌داد در بازار سوم انجام شد تا این شرکت با سرمایه 200 میلیارد تومانی بعد از طی مراحل مربوط به ثبت شرکت و فرایندهای لازم روز شنبه 15 شهریورماه شاهد بازگشایی نماد در تابلو زرد بازار پایه و کشف قیمت 1500 تومانی برای هر سهم آن در نماد «تماوند» باشد.