خالص تقاضا برای خرید سهام از رقم سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان عبور کرد، بیشترین سفارشات خرید برای صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به ثبت رسید و سهام بانک پارسیان ۲۸۰ میلیارد تومان تقاضای خرید داشت.

اقتصاد آنلاینسپهر علی‌یاری؛ در ساعت ۹:۳۵ جمع صف‌های خرید به حدود چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف‌های فروش هزار میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید «وپارس»، «وآیند» و «ونیکی» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک پارسیان ۲۸۴ میلیارد تومان تقاضای خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش «وگردشح»، «ثشاهد» و «کیسون» در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان (۴۰ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر ۷۰۰ میلیارد تومان (۶۹ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۸۰ نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۸ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف داروسازی تولید دارو (دتولید) به نزدیک چهار درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

"بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای ۸۵۰ میلیارد تومان است و پس از آن گروه "محصولات شیمیایی" قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۴۳۰ میلیارد تومان می‌شود. از سویی دیگر گروه کوچک "ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی" با فشار فروش ۶۰ میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۳۴ درصد از پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۸۸ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

صفهای خرید و فروش بورس 5.28