۰ نفر

وزیر نفت خبر داد:

بهبود وضعیت پالایشی‌ها در بورس

۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۳۱
کد خبر: 460654
بهبود وضعیت پالایشی‌ها در بورس

وزیر نفت گفت: قیمت خوراک پتروشیمی را کاهش دادیم و قیمت خوراک پالایشگاه را اصلاح کردیم که این موضوع باعث بهتر شدن وضعیت این شرکت‌ها در بورس می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین نقل از تسنیم، بیژن زنگنه، وزیر نفت در حاشیه مراسم امضای ۱۳ قرارداد نگهداشت و افزایش تولید نفت، با بیان اینکه "ایده طرح گشایش اقتصادی را وزارت نفت نداده است"، گفت: چارچوبی را ارائه دادند تا وزارت نفت اعلام کند که آیا از نظر تکنیکال قابلیت اجرا دارد یا نه؛ در این زمینه پیشنهادی دادیم که به مراحل بعدی رفته است و در هر حال هر چه که به وزارت نفت ابلاغ شود اجرا خواهیم کرد.

این عضو کابینه دولت خاطرنشان کرد: قیمت خوراک پتروشیمی را کاهش داده و قیمت خوراک پالایشگاه را اصلاح کردیم که این موضوع باعث بهتر شدن وضعیت این شرکت‌ها در بورس می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه در شرایط فعلی طرح گشایش اقتصادی که مربوط به فروش قطعی نفت است با فروش اوراق اسلامی اشتباه گرفته می‌شود، ادامه داد: پیش از این نیز اوراق اسلامی برای تامین مالی طرح ها به فروش می رسید اما طرح عرضه نفت پیش فروش قطعی موضوعی است که در جلسه سران قوا مطرح شده و هنوز نهایی نشده است.

زنگنه با بیان اینکه "تقاضا برای تشکیل صندوق ETF پالایشی را داده‌ایم‌"، گفت: فرایند مربوطه را بورس طی میکند.