امروز معامله‌گرها ۹۰۰ میلیارد تومان سهام فولاد مبارکه اصفهان خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه فلزات اساسی تعلق داشت و حدود چهار درصد از کل سهام نوسازی و ساختمان تهران معامله شد.

اقتصاد آنلاینامیر مهدی‌ زاده؛ روز جاری در مجموع حدود ۱۱ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «فولاد»، «شستا»، «فملی»، «آریا» و «وپارس» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در دومین روز هفته معادل ۹۰۰ میلیارد تومان سهام فولاد مبارکه اصفهان دست به دست شد، سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی پس از کاهش ۱۹ درصدی در بازگشایی در رده دوم قرار گرفت؛ سهام ملی صنایع مس ایران نیز به جایگاه سوم رسید.

رتبه‌بندی_سهام_در_معاملات_بورس_و_فرابورس_990526

گفتنی است سهام پلیمر آریا ساسول که از زمان عرضه اولیه پیوسته حجم معاملات کمی داشت، بر اثر دلهره ناشی از فشار فروش سایر نمادها، سرانجام ۲۷ میلیون عرضه شد. همچنین بانک آینده علی‌رغم رشد بدون وقفه قیمت از ابتدای سال، همزمان با بازگشایی پس افشای اطلاعات با اهمیت الف با رشد ۴۷ درصدی قیمت کام سهامداران خود را شیرین کرد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه "فلزات اساسی" تعلق داشت به طوری که دو هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه "محصولات شیمیایی" با معاملات هزار و ۶۲۰ میلیارد تومانی دوم شد و "بانک‌ها و موسسات اعتباری" در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز چهار درصد از کل سهام نوسازی و ساختمان تهران (ثنوسا) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۴۲ درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۱۷ سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۱۶ نماد نخست اختصاص داشت.

ارزش معاملات سهام-990526