خالص سفارشات فروش سهام از رقم ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان عبور کرد، بیشترین سفارشات فروش برای صنعت فرآورده‌های نفتی به ثبت رسید و سهام پالایش نفت اصفهان یک هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان سفارش فروش داشت.

اقتصاد آنلاین - سپهر علی‌یاری؛ در ساعت ۱۰:۰۵ جمع صف‌های خرید به حدود دو هزار میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف‌های فروش ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید «ونیکی»، «سیتا» و «ولپارس» به چشم می‌خورد، بیشترین عرضه سهام نیز در صفوف فروش «شپنا»، «شتران» و «دی» در نوبت انتظار است به طوری که فقط برای سهام پالایش نفت اصفهان یک هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان (۷۲ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان (۴۳ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۲۹ نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۳۸ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف لیزینگ پارسیان (ولپارس) به ۱۹.۵ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

"سیمان" محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای ۳۰۰ میلیارد تومان است، از سویی دیگر گروه "فرآورده‌های نفتی" با فشار فروش دو هزار و ۴۶۰ میلیارد تومانی همراه است و پس از آن گروه "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان می‌شود.

این جدول حدود ۳۹ درصد از ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۳۱۷ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

صفهای خرید و فروش بورس 5.26