۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

تامین مالی ۸۰۰میلیاردی مادیران به منزله وام بدون بهره

۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۲۸
کد خبر: 455812
 تامین مالی ۸۰۰میلیاردی مادیران به منزله وام بدون بهره

ثقفی، مدیر عامل شرکت صنایع ماشین های اداری ایران در خصوص تامین مالی 400 میلیارد تومانی این شرکت گفت : با تامین مالی که سهامداران اصلی در دی ماه سال گذشته انجام دادند، ما توانستیم قبل از شروع سال و شیوع ویروس کرونا اقداماتی در خصوص سفارش‌گذاری و تامین قطعات مورد نیاز انجام دهیم و به همین واسطه تا کنون هیچ مشکلی بابت تولید و عرضه کالا نداشتیم.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ بابک ثقفی، مدیرعامل شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران در گفت و گو با اقتصادآنلاین گفت: برای ادامه روند تولید و تامین قطعات مورد نیاز کارخانه جدید نیاز به منابع مالی جدید داشتیم که خوشبختانه سهامداران عمده با فروش سهام خود و تزریق نقدینگی حاصل از فروش سهم به شرکت مواقفت کرده و از این طریق منابع مالی مورد نیاز را تامین می‌کنند.

وی افزود: جهت دستیابی به اهداف توسعه کارخانه و تامین قطعات مورد نیاز ،تا کنون طی دو مرحله تامین مالی مجموعاٌ به ارزش 800 میلیارد تومان توسط سهامداران عمده این شرکت انجام شده است که این تزریق به منزله یک وام بدون بهره برای شرکت خواهد بود و آثار مثبتی بر روی صورت‌های مالی این شرکت خواهد داشت.

تقفی اضافه کرد: نکته قابل توجه این است که نقدینگی حاصل از فروش سهم به طور کامل به شرکت بازمی‌گردد و در جهت توسعه کارخانه و تامین قطعات مصرف خواهد شد. کمااینکه در تامین مالی قبل نیز تمام نقدینگی به شرکت تزریق شد و باعث شد شرکت در جایگاه کنونی قرار بگیرد و در این مدت کمبودی برای قطعات و تولید نداشته باشد.

وی تصریح کرد: برنامه ما این است که بخش عمده این سهام به صورت بلوکی فروخته شود تا بازار را دچار تلاطم نکند و بخش کمی نیز به صورت جزئی فروخته خواهد شد.

بابک ثقفی در خصوص برنامه های افزایش سرمایه این شرکت گفت : همانطور که در خردادماه اعلام کردیم، یک افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها خواهیم داشت که در مرحله اجرا است و به دلیل تعدد ماشین آلات کارشناسی آنها زمان بر شد. با نهایی شدن نتیجه کارشناسی امیدواریم شهریور ماه افزایش سرمایه نهایی و اجرا شود.

مدیرعامل شرکت صنایع ماشین های اداری ایران اظهار داشت: از طرفی تامین مالی 800 میلیاردی که توسط سهامداران عمده شرکت انجام شد، در واقع بدهی شرکت به آنها است که تلاش میکنیم با مذاکره با سازمان بورس و اخذ مجوز های لازم، از طریق افزایش سرمایه این بدهی را به سهامداران اصلی پرداخت کنیم.

وی اضافه کرد: طبق گزارشات فروش ماهانه منتهی به تیر ماه سال 1399 ، این شرکت بالغ بر 186 میلیارد تومان محصول در تیر ماه فروخته که نسبت به دوره مشابه سال قبل 12 درصد رشد داشته است همچنین فروش تیر ماه نسبت به فروش سه ماهه قبل نیز بسیار بالاتر بوده است . 

 ثقفی در این خصوص گفت : با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت هایی که برای ما ایجاد کرد عملا در سه ماه نخست سال فروش ما بسیار کم بود و کار اصلی ما در تیر ماه شروع شد و رشد فروش در این ماه در گزارشات مالی نیز کاملا مشهود است. با ادامه این روند پیش بینی می کنیم فروش در ماه‌های مرداد و شهریور بسیار بالاتر باشد و این رکورد نیز شکسه شود و گزارشات شش ماهه مادیران بسیار درخشان تر خواهد بود .

مدیرعامل شرکت صنایع ماشین های اداری ایران تصریح کرد: طی چهار ماه اخیر که بازار سرمایه بازدهی بسیار بالایی داشته و سهام شرکت ها رشد بسیار بالایی داشته‌اند، سهام شرکت صنایع ماشین های اداری ایران با نماد مادیرا از این ماراتون سهم ها جا مانده و آنطور که انتظار می رفت رشد نکرده است.

وی گفت:دلایل مختلفی باعث کند شدن رشد سهام مادیرا در بازار سرمایه شده ‌اند. یکی از دلایل این است که سهام مادیرا از ابتدای عرضه اولیه تا کنون رشد بسیار بالایی داشته و سهامدارانی که از ابتدا همراه ما بوده اند سرمایه آنها تا کنون حدود 30 برابر شده است و در خرداد ماه با آزادسازی سهام حق تقدم بسیاری از سهامداران اقدام به شناسایی سود و فروش سهام خود کرده اند.

تقفی اضافه کرد: عده دیگری نیز این مسدله را پیش بینی کرده و قبل تر اقدام به عرضه سهام خود کرده‌،.که عمده این افراد سودهای قابل توجی را دریافت کردند. با این تفاسیر آمار فروش و عرضه روزانه به طور میانگین 16 میلیون سهم بوده که این رقم قابل توجهی است و طبیعتا جلوی رشد قیمت سهم را نیز گرفته است.

مدیرعامل شرکت صنایع ماشین های اداری اظهار داشت: همچنین دلیل دیگری که وجود دارد این است که از ابتدای سال توجه سهامداران به شرکت های بزرگی همچون فولاد مبارکه، نمادهای بانکی ،خودرویی و صندوق های ETF جلب شده و توجه سهامداران به شرکت هایی مشابه مادیران کمتر بوده است .

وی افزود: همچنین بسیاری از سهامداران گزارشات سه ماهه اول سال را مد نظر داشتند که این امر باعث کم شدن اقبال خریداران به این سهم بوده است. البته لازم به ذکر است در سه ماهه اول سال 99 با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که از وزارت بهداشت ابلاغ می شد ما عملا با ظرفیت بسیار کمی کار کردیم ولی گزارشات فروش تیر ماه با افزایش قابل توجهی که داشته، این ادعا را اثبات میکند.

تقفی تصریح کرد: فروش تیر ماه این شرکت بالغ بر 186 میلیارد تومان بوده که رکورد فروش در سال جاری را شکسته و همچنین 12 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز افزایش داشته است. و پیش بینی می شود فروش در ماههای مرداد و شهریور نیز به مراتب بالاتر بوده و گزارش شش ماهه مادیران بسیار درخشان تر خواهد بود .

وی گفت: با پیش بینی انجام شده بابت افزایش فروش در ماه‌های آتی و همچنین تامین مالی که از طریق فروش سهام سهامداران اصلی و تزریق نقدینگی به شرکت خواهیم داشت، سهامداران مزیت همراهی با ما را دریافت خواهند کرد.